Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 15095 ggr
Cheuchu
2/8/11, 9:39 PM

*AKUT AKUT AKUT*

Jag ska försöka berätta allt som har hänt, och jag hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig, för jag lider verkligen av det hära.

Det började för ca 2 år sen, jag blev hård i magen av någon anledning och jag började blöda lite och sånt som man gör när man är hård i magen, det gick över och allt var bra. Sen blev jag hård i magen igen efter någon vecka och sen blev avförningen mjukare som den ska vara och jag hade lite ont, eller då tyckte jag det gjorde djävluskt ont, men det är inget emot vad jag har nu!

Iallafall efter ett tag så gick det över och jag var jätte glad.

Men sen för ett halv år sen kom det tillbaka från ingenstans, det gör så hiimla ont så det inte går att beskriva hela proceduren när jag går på toa är typ:

Sätter mig,ställer mig, går om kring, sätter mig, skriker, gråter lite för det gör så ont, ställer mig sköljer ansiktet med vatten och så kan det hålla på i flera timmar tills jag inte orkar och trycker på allt jag kan och det känns som det är 3dje världskriget där bak.

När jag väll fått ut det och paniken börjar gå bort så blöder det så himla mycket.. Torkar mig om och om igen håller pappret emot ett tag men ändå bara sprutar/rinner det ut blod. Det är jag himla rädd för.

Sen kan jag tilläga att jag har väldigt ont i magen också.

Det här händer varje dag ibland varanan,

Jag lider verkligen av det här och mår verkligen inte bra, vad kan det vara och vad ska jag göra för att det ska gå över, för alltid?

Och jag är 15 år om det är viktigt..

Hoppas någon tar sig tid till det här, och justdet! Jag vet inte vad jag skulle sätta den här så fick bli här, har ingen aning.. Hoppas ni inte blir arga, har bara en sån panik att bli av med det hära.

Annons:
[YlvaP]
2/8/11, 9:46 PM
#1

Du måste till en läkare med detta. Att blöda från tarmarna är inte bra. Prata med din mamma om detta så ni kan boka en tid till en läkare. Kan ju ta lite tid med alla undersökningar.

Nussen
2/8/11, 10:33 PM
#2

Hej,

Ingen fara det är klart ingen här blir arg Glad Jag fick också problem med magen när jag var 15 år och förstår dig precis jag kan få så ont så jag plöttsligt skriker rakt ut när jag är på toa vad jag vet så är området runt kring ändtarmen och insidan av skinkorna det mest smärtsamma stället som finns enligt min läkare. Jag tänkte ställa lite frågor är du hård i magen eller har du diare? Spricker du runt ändtarmsöppningen när du går på toaletten? Har du problem någon annanstans tex psoriasis, ledvärk eller ögoninflammationer?

Givetvis behöver du söka läkare men jag förstår att du vill ha svar omedelbart och det mesta är stängt nu Glad

Sen vill jag också säga att är det en sjukdom så finns det många bra mediciner och massa bra läkare Glad

Cheuchu
2/9/11, 8:06 PM
#3

Tack för svaren, jag kan vara lite hård ibland.. Men oftast är det normalt eller vad man säger, det är mjukt men inte diare. Fast ändå gör det jätte ont, Jag tror nog jag spricker.

Har inte problem med något av de du skrev.

Vet inte riktigt hur jag ska säga det till mamma, lite pinsamt. :)

Nussen
2/10/11, 4:59 AM
#4

# 3 Var inte orolig säg bara till din mamma att du har ont i magen speciellt när du går på toaletten :)

Skönt att du inte har ledproblem mm :)

Du kan kolla själv med en spegel om du ser tex sprickor eller vart det blöder ifrån eller om du är svullen någonstans så kan du berätta det för läkaren.

Det finns en bedövningssalva som du kan be att få på recept som heter Xylocain som är supebra det hjälper mot smärtan när du går på toaletten.

Iväg med dig till läkaren nu det kommer att gå jättebra stanna inte hemma och lid i onödan det här kommer du fixa var inte orolig

Glad

[JosefineK]
2/10/11, 8:42 PM
#5

Hej!

Låter inte alls roligt att det gör så ont när du går på toaletten! Man bör alltid kontakta en doktor om det blöder. Tycker också att du ska prata med din mamma.

Ett tips är att dricka mycket vatten för att undvika bli hård i magen framöver.

Hoppas det går bra för dig!

Stewwa
5/18/11, 10:30 PM
#6

Gå till doktorn, det är jätteviktigt att Du kommer till en mag/tarm-specilist

Lycka till

Annons:
Ketang
5/26/11, 4:13 PM
#7

Hoppas att du fått komma till en bra läkare nu, men jag vill bara säga att Xylocain salvan är receptfri.

Upp till toppen
Annons: