Annons:
Etikettegenvård
Läst 9936 ggr
Pajjen
2012-05-07 20:15

Bönar & ber om hjälp!

Detta har hållt på sedan i Fredags!

Efter klockan 15-16 varje dag, så har min mage, HELT UTAN ANLEDNING, blåst upp sig, den blir enorm, stenhård, jag får kramper, och blir förstoppad. Får svårt att andas. antagligen pga att luften eller vad det nu är i magen, "trycker" på de andra organen.(?)

Oavsett vad jag än dricker eller äter så blir den så! har försökt allt jag vet! Inget hjälper!

Är så sjukt trött på detta nu!

Det håller i sig tills på morgonen, då brukar jag få riktigt obehaglig diarrè, allt från 1 - 3 gånger på morgnen kan jag springa på toa för att det bara rinner.
sen är magen jättebra! helt återställd (lite smärtor hit och dit en inget mer) fram till igen runt en 15 - 16 tiden. Då gör den likadant igen.

SNÄLLA NÅGON SOM VET NÅGOT?

har något liknande?

vet något?

är så frustrerad, har ångest och mår verkligen jätte dåligt av detta!

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Annons:
JohannaEkroth
2012-05-07 22:19
#1

Vad äter du för frukost? Samma varje dag och vad i så fall?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Pajjen
2012-05-07 22:25
#2

det varierar en hel del faktiskt, är jag ledig, vilket jag är mellan 2 - 3 dagar i veckan blir det yoghurt med psylliumfrö (som först legat i blöt) och flingor och någon macka till det.

på vardagarna gröt eller musli med havremjölk.

nu de senaste dagarna har det ju inte blivit någon ordentlig frukost pga att jag vaknat med en mage som kännts som en ballong vilket också har gjort att min hunger ligger på noll. men försöker äta alla mål om dagen och det går ju. men det är skit jobbigt! :(

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

JohannaEkroth
2012-05-07 22:32
#3

Äter du laktosfritt eller glutenfritt? Kanske värt att prova om det är något av dessa. Utesluta helt i några dagar en i taget för att se vad som händer?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Arny
2012-05-08 08:56
#4

Har du provat Lacti plus? Kapslar som finns receptfria på apoteket. De skall motverka gaser bla. Och så är det goda bakterier. Prova en sådan burk.

Har du kontaktat läkare? Låter lite som IBS mage

Pajjen
2012-05-08 09:40
#5

#3 pratade med en lärare idag som också påpekade det där med gluten.
laktosintolerans har jag redan varit sedan jag var nyfödd i prinicp. så laktoskost har jag redan.
ush jag hoppas verkligen inte det är gluten! :(

#4 ja. ska in till en läkare idag (ÄNTLIGEN). förhoppningsvist hittar hon något som är fel som går att rätta till!
ska nog höra med henne om dem tabletterna då också.

tack för svaren! :)

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Lööv
2012-05-08 10:24
#6

Har gluten och lactos sedan 2 år tillbaka. Magkatarr och IBs, Så  försök med  att utesluta gluten och mjölk. Jag tål inte  ens lite  skummjölkspulver i gluten fritt. Läs på allting. Det är ett helvete men tarmen läker inom 6 månader.

Dimor som stoppar turist diare finns på apotek hjälper en del.Jag tål inte havere eller havre mjölk. Blir svullen får smärtor så ja svimmar och får gå på toa. Sedan orkar jag inet mer den dagen.

Burr hoppas du får svar. Ser ut som jag är gravid. Har tagit det väldigt lungt med sött salt fett ja allt men  ser gravid ut i allfall. Går inte ner i vigt trotts dagliga promenader på 5 km.

Lycka till. Fråga det du vill Blossas Matte

Annons:
Lööv
2012-05-18 23:05
#7

Hallå har du fått några svar om gluten. Det är jobbigt att vänta. Och det är jobbigt att läsa på alla förpackningar. För det som det är utan gluten kan det var skummmjölkspulver i i stället.

Jag blev väldigt sjuk i dag  av soya i såsen.  Har sprungit 4-5 gånger nu med kramper i magen och illamående. Orkade inte gå ut med vovvarna. Som tur var så gjorde gubben det. Blir så less på detta. Men man får låta bli soya i såsen. Blir kokt ris ett tag nu så man får något i magen.

Hoppas du mår bättre Kramis Blossas matte

Pajjen
2012-05-21 21:24
#8

Lööv:

Ja, magen är inte helt återställd. den har sina dagar när det är katastrofalt! men det har blivit bättre. det var förmodligen bara något tillfälligt. åt väldigt myket yoghurt ett tag, och med mycket menar jag ungefär 1 L om dagen. haha. så hon sa att det kan ha varit magen som fick sig en "chock" eller liknande. i alla fall fick jag "lunelax" och det verkade faktiskt hjälpa!

tackar gudarna för det. och ush och fy för allergi mot livsmedel. det är verkligen inget roligt alls! önskar så att jag hade kunnat ta bort det på denna dumma jordens yta!!

önskar dig all lycka!

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Ella62
2014-07-24 14:41
#9

#6  Lööv /  Känner igen mej exakt i det du beskriver! Visst är det konstigt att magen sväller upp nästan på klockslaget och efter 1 timme ser man gravid ut, även fast man knappt ätit något alls. Eller oavsett vad man ätit! Kan ha ätit kokt potatis, ris eller bara potatissoppa (laktosfri), men det hjälper ändå inte. Sen kommer raparna, toabesöken och man får ta Imodium Plus + Minifom och vänta tills det sakta går över efter 3-4 timmar…  

Bästa investeringen för magen har varit bakmaskinen, med den gör jag flera limpor supergott glutenfritt bröd varje vecka så det alltid finns när man inte får i sej nån annan mat.

grandma
2014-08-14 19:57
#10

Jag har IBS och Crohns.  I april  år började jag äta LCHF-kost men de första 2 veckorna kunde jag inte släppa min frukostmacka. Först när jag gjorde det försvann min stora utspända buk som gjorde att jag ibland inte kunde äta mer den dagen.  Man behöver inte bli LCHF:are men jag skulle rekommendera dig att utesluta all mjölmat plus ris.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Upp till toppen
Annons: