Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 4708 ggr
Josefinesve1
3/27/14, 9:47 PM

Ljud från magen

Hej jag är en 14 årig tjej och tycker min mage låter så mycket, det är ingen annan som har sagt något om att den låter för den gör det mest på kvällen och på eftermiddagen. Det är väldigt irriterande när man tillexempel ska sova, tror ingen annan hör förut jag. Jag tycker det är jätte irriterande i allafall, snälla hjälp

Annons:
Ostabil
3/30/14, 12:31 PM
#1

Låter den för att du precis ätit eller går du och lägger dig med tom mage? Prova dricka ett glas vatten innan du går och lägger dig, det brukar hjälpa mig.

grandma
3/30/14, 4:03 PM
#2

Vissa magar låter mer än andra. Min kollega på jobbet t.ex, hennes mage låter så det verkligen hörs tre meter bort. Hon har inget fel på sin mage. Ibland kan magar låta mycket om man har druckit mycket vätska. Då kluckar det lite 😃 och om man är hungrig låter den ju också för många. Du kanske har mycket luft som åker runt i tarmarna, svårt att svara på varför men jag förstår om du störs om du är ljudkänslig. Öronproppar kanske hjälper dig att somna.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Josefinesve1
3/31/14, 10:03 PM
#3

Jag äter nått litet 1h till 30min innan jag lägger mig:) tack för tipset #1

Anonym
Anonym
4/4/14, 12:59 PM
#4

#0 Hur menar du med att den låter? Kurrar den eller är det i tarmarna det låter? Mina tarmar låter ganska mycket efter att jag har ätit, min mage är så helt enkelt :)

Josefinesve1
4/6/14, 7:30 PM
#5

Mer kurrar #4

Josefinesve1
4/6/14, 7:30 PM
#6

Mer kurrar #4

Annons:
Anonym
Anonym
4/10/14, 7:26 AM
#7

#5 I magsäcken alltså?

Josefinesve1
4/11/14, 12:27 PM
#8

Eller jag vet inte om det kurrar men det låter konstig, vet inte om det kommer från magsäcken #7

[Glitterregn]
4/12/14, 8:10 AM
#9

#8 Hm, jag vet inte riktigt. När jag blir riktigt hungrig och sen äter så låter min mage otroligt mycket, jag vet inte varför. Det kan även gaser.

Josefinesve1
4/29/14, 10:21 PM
#10

Okej tack iallafall😀 #9

Upp till toppen
Annons: