Annons:
Etikettmagkatarr-magsår
Läst 7415 ggr
kolibri71
2014-04-13 17:23

Behandling mot helicobacter

Hej

Är det någon som har genomgått behandling mot helicobacter?

vore tacksam om ni ville dela med er av er erfarenhet vad det gäller biverkningar, om ni blev av med det, hur ni mår osv.

Jag har fått konstaterat att jag har helicobacter, och ska påbörja behandling med klacid flagyl och nexium. Men efter att ha läst alla biverkningar står jag handfallen och kan inte förmå mig själv att börja…Är livrädd, då jag har haft problem med extraslag och långsam puls pga min hypothyreos, och neurologiska besvär…Sökt alternativa behandlingar på nätet och uppmärksammat manukahonung som har hjälpt vissa…

tacksam för svar!

Annons:
grandma
2014-04-13 18:02
#1

 Jag brukar aldrig läsa biverkningarna  innan jag startar med en ny medicin. Det är lätt att man känner efter för mycket då. Vissa biverkningar brukar läkaren varna för. Nexium har jag ätit i många år fast började med Losec. Inga biverkningar av dem trots att jag är väldigt medicinkänslig.  Flagyl tål de flesta bra men man kan må lite illa. Har aldrig ätit Klacid men läste på biverkningar där och det är biverkningar som många av mina mediciner jag äter nu kan orsaka. Jag har redan arytmi och skulle jag äta en medicin där jag märker att det blir avsevärt värre så får man tillsammans med läkaren kolla om det är farligt att fortsätta. 

Jag har ingen erfarenhet av heliobacter men mitt råd är att börja med medicinen och märker du att du inte mår bra så får du väl sluta med den. Alla  människor reagerar olika så om någon säger -Nä fy sjutton jag blev jättesjuk, ät inte den, så behöver inte det betyda att du blir det. Hoppas du vågar prova.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

dementia
2014-04-13 18:23
#2

Jag fick biverkningar av Flagyl när jag åt det mot helicobacter (bara två veckor sedan jag avslutade senaste kuren).

Hade aldrig ätit den innan men doktorn varnade för det, jag hade ingen aptit och kände mig mätt eller illamående + trötthet. Men det är ju bara 10 dagar, sedan tog det ungefär två dagar innan jag var mig själv igen :)

Helt klart värt att göra behandlingen! Det kan sluta med en kronisk inflammation (som jag fick…) eller till och med magsår om du inte blir av med bakterierna. Det kommer gå bra, var noga med vad och när du äter bara. Skonkost för magen och inga mejeriprodukter + undvik vetemjöl under kuren samt en tid efteråt så magen kan återhämta sig.

Ät probimage samtidigt och efteråt så hjälper du magen på traven lite också, även om antibiotikan är stark så hjälper den faktiskt i slutändan.

Jag mår nästan som vanligt nu (tror att jag äntligen slagit ut de satans helicobacterna!!!! *håller tummarna*) men äter fortfarande 40mg esomeprazol varje dag.

Hoppas det går bra! :)

Nils52
2014-04-19 15:16
#3

Helicobakter.    Har själv gjort behandling med antibiotoca. Andra behandlingsmetoder känner jag inte till. Men några alternativ som jag tänker på är  Oregano-olja (www.piobnhor.com/halsofordelar-med-oregano-olja.html )  Andra alternativ som eventuellt skulle kunna funka är kolloidalt-silver,  (www.kolloid.se )     Sedan så säljer Anita Paasila olika produkter, bl.a.  olika oljor som eventuellt kunde ta dör på de här bakterierna.   ( anita.paasila@gmail.com )  På listan fanns oljor som rekommenderades vid resa till Thailand.    Såg att du också tog upp skölkörtelproblem, till det kan jag säga att det finns homeopati-behandling som funkar för det. Olika prep. beroende på om nivåerna är för höga eller låga.  (PS! min e-mail:mart.stra@hotmail.com  så du kan fråga mer om du känner för det) §Vet yttrligare en metod,men den vill jag inte ta upp här.

Camli
2016-12-14 08:01
#4

Hur har det gått för er? Fortfrnde besvärsfria?

Camla
2017-03-01 13:30
#5

Mastic gum googla på det.

anette1981
2017-03-08 13:05
#6

Jag har sedan 2007 ätit Nexium och liknande. Men jag ska nu testa att skippa det och istället genom kosten reglera produktionen av magsyra istället. Jag har för lite magsyra (googla bikarbonattest) så min mat tas inte upp fullt ut. Jag fann min information hos Martina Johanssons blogg då jag har hennes böcker sedan tidigare. Det är så onödigt att belasta kroppen med läkemedel, jag har nyss insett att jag har kemisk intolerans, MCS. Och det hjälper mig enormt att förstå att mitt mående sedan 1.5 år är symptom av utsatthet för mögel och andra kemikalier.

Hela livet är för alltid förändrat, men tack och lov kan jag må bättre genom ny livsstil.

Läs gärna mer på riksförbundets informativa hemsida www.mcs-sweden.se :D Du hittar med stor sannolikhet lösningen på ditt dåliga mående där Lycka till!

Annons:
anette1981
2017-03-08 13:09
#7

En kompis gör en stor utrensning efter att ha hittat allt hon är reaktiv på genom bioresonansterapi. Hon lägger alla grönsaker i vinägervatten. Men hon hade så mycket hon inte tål så hennes kost är extremt strikt. Hon vill vara säker att hon gjort vad hon kunnat, och det hjälper. Nu har hon bara 3 bakterier och svampar kvar. Läs mer om ni vill på: www.bicom-norden.se/

Lycka till!

Upp till toppen
Annons: