Annons:
Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 3618 ggr
Malincharlotte
2014-07-11 21:22

Candida

Hej! Gör ett försök och slänger ut en fråga här. Har någon information om överväxt av jästsvampen candida i kroppen? Jag skulle vilja kolla upp om det kan vara det som spökar i min kropp och orsakar mitt dåliga mående. Verkar som att det kan ge alla möjliga rätt diffusa symptom… Hur tar man reda på om man har det? Någon som vet?

Tack på förhand 😃

Annons:
Jensknut
2014-07-12 08:24
#1

I Annika Lagerhorns bok finns det ett kapitel som handlar om candida.

http://www.kostdemokrati.se/wp-content/uploads/UC.pdf

Börja där, svält sedan den jäkeln :). Kan även tipsa om probiotikan Lacti Travel i samband med nollkolhydratkost som vissa har haft framgång med.

Nils52
2014-07-12 10:02
#2

Candida                                                                                                                                                        Finns en bok med namnet Candida  av Peter Wilhelmsson  (tror han hette så)          Tidigare så fanns den att köpa på 2000-Talets Vetenskap webshop   (2000tv.se)      Naturläkaren  Ann Boroch  botade sin MS , genom att behandla sig mot candida.   http://www.youtube.com/watch?v=hKkdZKszy5U                                                                 http://www.youtube.com/watch?v=QeCvikxsreA                                                                   hennes bok : "The Candida Cure:Yeast, Fungus & Your Health by Ann Boroch, CNC.        fås för ca  11 dollar på Amazon

Mikel Cianni  candida kur                                                                                                                    help1.info/yeast-infection-treatment

Viktigt att utesluta allt socker. Det är det svampen lever på.

Alternativbehandlings kliniken Santa Monika  i Falköping, behandlade tidigare        patienter med candida.

Malincharlotte
2014-07-13 12:03
#3

Tack för förslagen! Undrar dock fortfarande hur man kan vara säger på att man har en överväxt? Är det något som en läkare kan bedöma? Gjorde det där spott-testet som jag läst om på flera ställen.  Bildades inga trådar, dock sjönk salivet ner och la sig på botten vilket tydligen också kan vara ett tecken på candida!? Vill helt enkelt gärna veta vad som är problemet innan jag börjar med diet osv. Har gått på så många olika dieter genom åren att jag inte vill ge mig in i någon ny i onödan…

Nils52
2014-07-15 17:23
#4

Candida                                                                                                                                                       Läste just nätet om en person so testat sig med  VEGA-test.  En apparat som används av  vissa alternativa behandlare.  Här där jag bor är en som har en.                Testade mig själv för kanske 15 år sedan.

Något som brukar vara ett enkelt sätt, är att kontrollera sin tunga.  Vid candida       så brukar den  ha  en  vit beläggning.                                                                                              Cure-Yeast-Infection.com                                                                                                                   http://candidacuretips.com                                                                                                             www.iHelthTube.com                                                                                                                           2op.se                                  (här finns uppgifter om Ann  Boroch)                                               Kontrollera också  om boken  "Candida" går att få tag på,  men tror också att boken  "Tarmen din hälsa" av  Eva Bladh  skulle var till stor hjälp. Finns att få för     155 kr  hos  2000-Talets Vetenskap/webshop     (tel. 070-423 09 50 )  beställ gärna   deras litteraturförteckning .  Såg just på deras hemsida, att där finns också boken   Gluten & mjölk -Del 1, Del 2, Del 3   av  Michael Håkansson  (tar upp olika sjukd.)

Upp till toppen
Annons: