Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2458 ggr
Hillton
2014-07-31 12:13

Magkatarr eller ibs?

Hej!

Sedan i julas har jag haft problem med min mage.  Symtomen som jag har är.

Känns som jag har en knytnäve i mellangärdet med en konstant illamående känsla, nästan som jag hade en klump i halsen. Detta är alltid värst på morgonen men blir bättre under dagen så framåt kvällen känner jag knappt något alls. Dock påverkar detta jobbet eftersom jag mår skit fram till middan runt 12 tiden.

Avföringen är aningen lösare än den borde vara men inte så att jag lider nämvärt, går mellan  1-2ggr dag ibland kan de bli en tredje gång. Är även lite gasigare än normalt men inte så det smärtar iaf. 

Känner att detta kanske beror en hel del på min oro som jag har för inga av proverna jag har tagit har visat något. Även gjort en gastroskopi som inte visade något, åt dock omeprazol när jag gjorde den sen 3 månader tillbaka. Gjorde även en rektoskopi för ett par dagar sedan som visade att jag hade en irreterad slemhinna. Så nu väntar jag på tid till en koloskopi. 

Kan då detta bero på min oro att den triggar detta eller lider ja av ibs/dyspepsi?

Någon som känner igen sig?

Annons:
Hillton
2014-07-31 12:20
#1

Kan även tillägga att ja har väldiga problem med sömnen, även en hel del problem med närminnet .

Upp till toppen
Annons: