Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 5678 ggr
nikole.an
9/11/14, 7:20 PM

Hjälp maten kommer ut hel!

Hej,

Jag har under 1 månads tid gått på toa ca 2-3 ggr per dag, innan dess gick jag 1 gång per dag. Jag har även under 1 månads tid märkt att all mat i princip kommer ut hel. Spelar ingen roll vad det är, grönsaker, pasta, pizza, nötter verkligen allt. Det är så stora bitar så det ser ut som det precis är tuggat och svalt. 

Jag har även märkt att jag har ont i mina knän, så fort jag böjer dem så smärtar det till. Är också extremt trött oavsett hur länge jag sover, vaknar upp med huvudvärk varje dag och somnar i soffan vid 20 tiden. Detta hände aldrig mig innan. Är en tjej på 24 år och väger 55 kg.

Undrar om någon av er här kanske har någon aning om vad det skulle kunna vara? Har även tänkt gå till läkaren om det inte blir bättre men tänkte om någon vill ge sig på en gissning på vad det skulle kunna tänkas vara?

Annons:
Sugar Mist
9/11/14, 7:28 PM
#1

Det första som kommer till min tanke är mask, men vetesjutton om det kan stämma..

Huvudvärk, svaga leder, trötthet osv kan jag uppleva om jag inte äter på ett par dagar/får näringsbrist.

-

tarantass
9/11/14, 7:34 PM
#2

Tar man upp så litet av maten som det låter som här skulle jag satsa på att gå till läkare på en gång.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Hennah
9/12/14, 12:13 PM
#3

Hej!

Dina symtom tyder på att du har en för snabb passage genom tarmen. Om maten kommer ut hel har den ju inte brutits ner på sin väg genom mage/tarm. Orsaker till detta kan vara allt från stress, biverkan av läkemedel, laktosintolerans, magsjuka, inflammatoriska sjukdomar i tarmen eller andra bakomliggande sjukdomar. Det måste alltså inte vara något farligt som orsakar det, men måste kollas upp. Du måste alltså gå till en doktor! Den snabba passagen i ditt tarmsystem gör nämligen att din kropp inte hinner tillgodogöra sig tillräckligt av vätska och näringsämnen. Det kommer tillslut att göra dig undernärd och uttorkad och göra att du först mår rätt kass, får det fortsätta blir det dessutom direkt skadligt för dig! Du känner ju redan dig trött och har huvudvärk, så din kropp verkar ju vara påverkad redan nu.

Jag tycker inte du ska vänta och se om det går över, utan ring din vårdcentral ganska omgående! 

Hoppas det ordnar sig! Mvh Hennah

Upp till toppen
Annons: