Annons:
Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 3365 ggr
Maxus
2015-02-20 00:34

Perforerad tarm efter undersökning?

Jag är desperat ute efter någon som kan svara på mina frågor. Min mor, 70 år, gjorde koloskopi och gastroskopi i måndags morse. Detta som ett led i att försöka ta reda på varför hon ständigt har dåligt järn och järnförråd. Undersökningarna gick bra och hon behövde varken smärtstillande eller lugnande. Hon är rätt tålig. Läkaren hittade två sår i tjocktarmen, varav det ena låg ganska nära blindtarmen, och lagade dem (brände) direkt. Efter undersökningarna kände mamma att hon inte var helt hundra, men tänkte att det nog skulle gå över när hon började äta normalt och få fart på magen. Men hon blev inte bättre, bara tröttare. Natten mellan tisdag och onsdag blev hon så dålig att hon först kräktes och sedan blev så yr att hon rasade ihop. Sedan fick hon diarré. Måttlig feber (37, 6) som senare sjönk. Strax efter klockan sex på morgonen körde pappa in henne till akuten. De gjorde datortomografi som inte visade något. Sänkan 12. De menar att läkaren vid koloskopin råkat perforera tarmen på något sätt och att tarmen därför är uppretad. Det är bara det att hon inte får behålla något. Hon har fått soppa två gånger idag men det har kommit ut bakvägen direkt, som knallgul diarré. Igår fick vi också veta att hennes järnvärde var 92. Det låg på 110 för bara två veckor sedan. Jag är rädd att de missat något och att detta inte alls kommer att gå över av sig själv. Hon är kvar på lasarettet och får dropp och morfin. Någon som kan något om detta?

Annons:
Maxus
2015-02-20 00:35
#1
Upp till toppen
Annons: