Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 3521 ggr
[VGN]
2/27/15, 6:49 PM

Värk efter intag av föda

Hej 🙂Hoppas den här tråden hamnar i rätt kategori.

Det hela började med att jag var jättearg och stressad i en hel vecka och detta pågick i stort sett hela dagarna. När ilskan lagt sig kom magsmärtorna. Det blir värre så fort jag äter och det spelar ingen roll vad jag stoppar i mig. Det enda som jag får i mig utan problem är varm och koffeinfritt te. Magen sväller upp väldigt fort efter intag av mat. Smärtan ligger kvar oftast i en timme. Det gör ont i mitten, en bit nedanför slutet av revbenen. Jag vet inte om det alltid varit så, det känns som att området en bit ovanför naveln är hårdare än vanligt. Inget jag reagerat på tidigare. Det kan även göra ont när jag sover och då kommer smärtorna när jag sover på sidan. Det känns mest när jag ligger på vänster sida. Smärtorna har jag haft i ungefär 5 dagar nu. Svårt att äta, svårt att sova och nästan noll motivation till något 😕 Skulle uppskatta väldigt mycket om ni tipsa mig om något eller berätta något viktigt. Gah, så sjukt ont det gör 😭

Annons:
Aleya
2/27/15, 6:56 PM
#1

Jag tippar på att det kan vara så enkelt som magkatarr. Men gå till läkare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[VGN]
2/27/15, 7:03 PM
#2

#1 Ja, det kan det vara. Magkatarr var min första tanke när besvären kom.  Jag ska träffa en läkare om besvären inte ger med sig. Ska dessutom testa med omeprazol.

Aleya
2/27/15, 7:39 PM
#3

#2 låter klokt. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: