Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 11101 ggr
tomasspont
4/4/15, 6:47 PM

hur länge kan jag "leva på dimor"

Jag har sen 1 år tillbaks haft IBS-d med diarréer hela tiden tills jag började ta dimor/lopreramid  vid behov i större mängd 4-8 st och fick slut på besvären i ungefär 1-1,5 vecka. 

Sen  efter 1-1,5 V återkom diarréer  med full styrka efter  någon enstaka hårt avförings tömning.  detta gjorde besvären oförutsägbara.
Dvs även om jag skulle ta en del dimor efter det jag definierade/kallade för varnings toabesöket  så kom diarrén i alla fall strax efter :/ om jag är ute på stan kan jag inte teleportera mig hem efter första varnings besöket eller stanna på den toan  eller i absolut anslutning till toaletten tills jag är säker på allt e lugnt igen ; 40 min minst om inte mera. 

Så jag började ta 2 st dimor varannan dag och efter ett tag 2 varje dag och flera vid större tömringar ( dock inte diarréer ) och nu är jag uppe i mellan 2-3 varje dag plus flertal (4-6) vid tömningar. 

Jag har läst att dimoren tappar i effekt efter ett tag, men kan inte riktigt avgöra huruvida det är min toa kaos/ibs-d noja som gjort att det känns som att medicinen tappat i effekt eller inte… jag har dock inte lika låg aptit som när jag började ta dom. Så något har förändrats  i medicinens påverkan.

min fråga är : kan dimoren (för åtminstone en del individer) tappa i effekt i den utskärningen att medicinen blir oanvändbar/helt ineffektiv. det ser ut som att min gräns för hur många tabletter jag kan ta ligger kring 6/dag, har fått svimningsliknade problem när jag tagit exempelvis 8 st under en dag (den rekommenderade max dosen)

* har försökt med en del andra mediciner men de har hittills har de antingen inte fungerat eller gjort saker värre (mag kramp anfall).

tack för era svar =)

===

Annons:
tomasspont
4/8/15, 9:58 AM
#1

radera plz

Upp till toppen
Annons: