Annons:
Etiketttips-råd
Läst 7808 ggr
[Kreatia]
2015-04-22 20:13

Gör kroppen basisk och undvik sjukdomar

Hej hopp alla därute i Sveriges avlånga land 🙂Min mamma dog av tarmcancer endast 52 år gammal och jag har läst mycket om alternativ medicin efter hennes död. Jag prenumererar på Vetenskapens värld där många intressanta om bland annat cancer finns att läsa.  Den senaste forskningen är inne på att cancertumörer har svampceller och kan alltså vara svamp eller svampinfektion.  Vi människor är ju numera ofta försurade på grund av olämplig kost, rökning osv.  Ett känt faktum är att svamp och bakterier inte trivs i för basisk miljö. Så det gäller att försöka få kroppen basisk.  Man kan testa hur det står till genom  lackmuspapper som finns att köpa på apotek.  Om man är för sur så ska man äta mycket grönsaker, minska på kött, socker och kaffe. 1 tsk bikarbonat per dag är bra, liksom att dricka citronvatten. Jag kokar även en brygd på björkaska som är starkt alkaliskt och tar två msk per dag utblandat med vatten.  Man kan även prova PH-kalk som finns på Hälsokost. Ekologisk kokosfett är effektivt mot bakterier och svamp och bra mot mycket annat också.

Är man försurad så har man lättare för att få infektioner och värk i kroppen också.  Huvudvärk, trötthet etc etc hör också till den sura medaljens baksida ;-)

Tänk positivt, tänk friskvård, tänk basiskt 😃

Annons:
VildaVittra
2015-05-01 08:28
#1

Vad är vetenskapens värld för tidning? 

Har du en länk till forskningen du hänvisar till?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

RobinEH
2015-05-04 14:01
#2

Normalt ligger ju PH i blod på 7,38 - 7,42 och når det 7,25 så talar vi intensivvårdspatient. Så vart är vi försurade?

#1

Så vitt jag vet så är Vetenskapens Värld ett populärvetenskapligt program på SVT. TS kanske syftar till den populärvetenskapliga tidningen Illustrerad Vetenskap.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[laloli]
2015-05-25 09:47
#3

Kan det vara Illustrerad Vetenskap kanske?

[Kreatia]
2015-06-06 14:43
#5

Sorry, skrev fel namn på tidningen. Dess rätta namn är: 2000-talets vetenskap. Tidningen som talar…när andra tiger!

Gronstedt
2015-07-01 17:05
#6

#5: … på vars hemsida man kan läsa "Laddad med kontroversiell och nedtystad kunskap, aktualiteter och angelägen debatt om medicin och hälsa.

I varje nummer finns artiklar om de verkliga sambanden mellan miljö, livsstil, legala gifter och sjukdom. Fakta som Du inte hittar någon annanstans. Allt presenterat i vacker redaktionell miljö som väcker läslust och eftertanke."

Problemet med "fakta" man "inte hittar någon annan stans" är just att man inte hittar dem någon annan stans. Fakta" utan stöd på flera ställen är inte mycket till fakta, så den tidningen hamnar snarare i kategorin "kuriosaläsning för den nyfikne" än i kategorin "fakta".

Annons:
[AE.]
2015-08-25 15:05
#7

Tänker lite som #2, var är vi försurade? I magsäck och tunntarm är PH så surt att det fräter om det kommer någon annanstans, och så ska det ju vara. Huden är också svagt sur för att bättre skydda mot skadliga bakterier. Så jag fattar inte alls den här försurningsgrejen.

Upp till toppen
Annons: