Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 6546 ggr
[LoveUnite]1
5/10/15, 10:46 PM

Smärta Vänster Buk

kanske någon här inne har varit med om liknande eller har en hum om vad detta kan vara.

Historik:

9 månader sedan fick jag en knivstark smärta i lägre vänstra sida buk, jag blev svimfärdig, skakig och blek. Fick till slut sjukskriva mig för att smärtan försvann aldrig, den kom i omgångar.

Många läkare besök, ca 3 månader senare blev koloskopi, fin tarm. Läkaren satte IBS som diagnos och sa jag skulle acceptera läget.

Jag brukar ibland få rena kramp anfall ute när jag går, hela vänstra buken krampar ihop sig, jag måste stanna så jag kan andas, efter en stund brukar jag kunna gå igen. Detta kommer också i omgångar, kan gå dagar, veckor utan problem. Vid detta laget har knivsmärtan försvunnit och övergått till denna slags smärta.

Några månader efter det börjar det avta, men nu någon månad tillbaka får jag ont så fort jag ligger på mage, inte direkt men efter en stund, alltid vänster sida strax nedanför eller vid det nedersta revbenet, men smärtan sprider sig till nästan hela vänstra sidan av buken.

Jag kan vakna mitt i natten för det gör så ont när jag ska vända mig.

Jag har gått till många olika läkare, men eftersom jag inte börjar gråta eller skrika när de trycker på mig anser de att jag är fullt frisk.

Detta har pågått i 9 månader nu, man kanske kan kalla att det kommer i skov. För övrigt är min mage bra, bra avföring, nästan aldrig gasig jag vill anse normal gasig, även när jag är hård eller gasig i magen så får jag inte ont.

Jag är så van vid denna smärtan nu och orkar inte med läkarna längre. Kan även säga att jag har fått problem med stela fötter, smärta i ländrygg och bäckenben samt överdriven trötthet.

Jag har medvetet gått arbetslös sedan 9 månader tillbaka bortsett från någon månad i julas pga alla dessa problem, läkarna ger mig bara smärt lindring och säger avvakta eller du är frisk men i verkliga fallet har allt bara blivit värre.

Låter allt detta som IBS? Eller vad tror ni att det kan vara?

Annons:
VildaVittra
5/10/15, 11:01 PM
#1

Jag tänkte faktiskt natt en nerv var i kläm långt innan du skrev om din ländrygg osv. Så jag skulle kolla upp den möjligheten. Om du inte får hjälp av sjukvården, så kanske hos en legitimerad naprapat?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[LoveUnite]1
5/10/15, 11:12 PM
#2

För ryggen har jag varit os en naprapat och både han och läkare samt sjukgymnast har fastställt att inte någon nerv är i kläm… iaf inte när de har undersökt mig.

Men överrörlig het i ena si-leden samt ostabilt bäcken sa naprapaten att jag har.
ag har accepterat det men min mage liksom… ?

marnas
1/8/16, 2:40 PM
#3

Hej! Har du fått reda på vad du hade? Jag känner igen mig lite av det du har skrivit, jag har nyss fått reda på att jag har inflammerade tarmfickor skitont i magen på vänster sida. Ska om ngr veckor genomgå koloskopi, hur va det? Hälsningar Fanny

[LoveUnite]1
1/8/16, 5:39 PM
#4

Nej, jag har inte fått svar på vad det kan vara.
Eller rättare sagt, fått många olika förklaringar.

Koloskopin som jag gjorde var det hemskaste jag har varit med om, man får en humm om vad det känns som att bli våldtagen där bak.
In gjorde ont men när de drog ut slangen kändes ingenting.

Så jag litar aldrig mer på vad läkare säger om "det känns ingenting, kanske lite obehag".

De fick pumpa mig med lugnande mitt i det hela men det hjälpte inte ett smack.
Jag skrek och slog läkarna av ren smärta.

Ska de går ner i halsen eller upp där bak på mig någonsin igen får de helt enkelt söva ner mig.

Förhoppningsvis får inte du lika ont som jag fick.

Upp till toppen
Annons: