Annons:
Etikettövriga-diagnoser-och-tillstånd
Läst 7984 ggr
[tildemattson]
2015-07-15 17:52

Vad är detta, hjälp!

Började under eftermiddagen igår få ont i magen och till middagen hade jag ingen matlust men lyckades ändå få i mig lite att äta. Senare på kvällen blev magontet (som var utspridd över hela buken) värre och jag blev illamående och kräktes en gång till min stora förtvivlan. Gick sen och la mig, men lyckades aldrig somna ordentligt. På morgonen hade jag inte heller någon aptit och lyckades endast äta två smörgåsrån och en halv kopp te. Hade också fått feber som har stigit så att den nu ligger på runt 38.5 grader. Till lunch åt jag två rån till och ett glas proviva. Har hela dagen varit trött och seg och har flera gånger somnat till. Magontet har i princip varit borta förutom att det då och då har gjort ont på båda sidor av magen. Någon som har någon aning om vad detta kan vara? Urskumt enligt mig! Läskigt!

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-15 18:03
#1

Du har ju fått feber, så ngn typ av infektion måste det röra sig om. Om du får magont igen, ta kontakt med SJV rådgivningen och drick vätska litet I taget.

VildaVittra
2015-07-21 06:05
#2

Det behöver inte vara en infektion, det kan vara saker som gallsten, då spyr man ofta av smärtan. 
Om du får en sådan attack igen så ska du åka in.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 07:02
#3

Gallstensinfektion är faktiskt också en infektion. Hur har du det idag, TS?

VildaVittra
2015-07-21 07:28
#4

#3 En infektion av vadå? Stenar? Det är Gallstensinflammation, inte INFEKTION.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 07:51
#5

Nu tror jag ju mindre på gallstensinfektion, men det är ju det det kan bli av inflammationen till slut, om man nu ska diskutera det.

http://sv.winesino.com/conditions-treatments/digestive-health/1012132072.html

http://umm.edu/health/medical/reports/articles/gallstones-and-gallbladder-disease

VildaVittra
2015-07-21 08:05
#6

#5 Du lyckas hitta en väldigt illa översatt sida där man skriver att exempelvis kolecystit är en infektion, trots att det är en inflammation? 😎

Andra länken skriver om sekundärinfektioner vid gallsten, men det är inte en gallstensinfektion, utan just en sekundärinfektion, ungefär som när någon får en bakterieinfektion efter flunsan, det är ju inte flunsans virus som orsakat den direkt, utan sekundärt dvs det krävs bakterier också. .

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-21 08:12
#7

Nu tycker jag vi har kommit utanför ämnet faktiskt. Ok, inflammationer är ett samlingsnamn, där infektioner är en del. Gallstensinfektion är alltså en typ av gallstensinflammation.

VildaVittra
2015-07-21 08:19
#8

#7 Nej, det är inget samlingsbegrepp. Inflammation är kroppens försvar och kan bero på flera olika orsaker som en sten som täpper till och skaver i gallgången, infektion är istället att kroppen utsatts för bakterier, virus, svampar och parasiter, dvs något med eget dna/rna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 08:31
#9

Ok, nu får du tro vad du vill:) Så är det enl. medicinvetenskapen ändå. Alla infektioner är inflammationer, men alla inflammationer är inte infektioner. ( två envisa personer, som aldrig kan sluta skrifthuggas).

VildaVittra
2015-07-21 08:42
#10

#9 Vilken medicinvetenskap? Den jag läst eller den du fantiserat ihop? För det är inte frågan om tro från min sida. Och nej, alla infektioner ger inte inflammationer. 

Återigen, inflammation är en kroppsreaktion medan en infektion är att kroppen angripits av något med dna/rna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 09:00
#11

Usch, jag tänkte först inte svara. Jag har varit läkare sedan många år, som jag sagt förut. Men det misstror du också. Det kan jag inte hindra dig att göra. Jag tänker fortsätta att dela med mig av mina kunskaper till dem, som tar dem till sig. Man ska vara skeptisk mot personer på nätet, som man inte känner, men det blir dystert att vara negativ till det mesta. I detta fallet gäller tråden mag- tarmproblem, som faktiskt talar väldigt lite för gallstensjd.

VildaVittra
2015-07-21 10:40
#12

#11 Det tror inte jag ett jota på eftersom du återupprepade gånger skriver helt galna och farliga saker i området medicin. Du vet att man faktiskt inte bör påstå att man är läkare när man inte är det? För man sätter folks liv i fara. En läkare skulle definitivt inte blanda ihop begreppen inflammation och infektion. 

Du vet verkligen inte ett skvatt om gallsten om du anser dig kunna avgöra att det inte rör sig om det eventuellt. Jag lever med dagliga anfall, du tror inte att jag vet allt om det problemet?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 11:26
#13

Det vet du säkert- ur patientperspektiv.

Annons:
VildaVittra
2015-07-21 11:42
#14

#13 Jaha, patienter vet mer om kroppen än läkare enligt dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 11:50
#15

Om du vill specifikt diskutera mina ev. Kunskaper i Medicin ,?gör det via PM, då jag inte tror ngn annan kan vara intresserad av just detta.

VildaVittra
2015-07-21 12:12
#16

Det skulle bli väldigt tomma pm från dig om de skulle fyllas med dina kunskaper i medicin. 😎

Jag har en bättre idé, du slutar påstå att du är läkare och slutar även att skriva nonsens i sådana trådar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-21 14:08
#17

#16, ville bara meddela dig att jag skickat PM till dig ang. Läkaruppdrag jag just råkade få med telefonnummer till VC om du vill kontrollera! Trist att behöva göra så, men jag gillar inte att inte bli trodd, inte van vid det från mina patienter.

Record
2015-07-21 15:43
#18

#12

Är det dina"dagliga anfall" som gör dig så arg, på alla? Du tror ju även jag är läkare/doktor. 🤔

[[Boris Sager]]
2015-07-21 15:48
#19

Uppenbarligen mår hon dåligt, men får inte skriva vad som helst ändå, tycker jag. Drabbar henne själv mest.

[[Boris Sager]]
2015-07-24 05:41
#20

Hur har det gått med dina besvär, TS?

Annons:
VildaVittra
2015-07-24 17:16
#21

#18 Jag har bara återgett dina egna påståenden. I en tråd hade du tagit fram NMT-nätverket och i en annan skrev du om jag minns rätt att du opererade folk och jag undrade vad du var för tusenkonstnär. Du förstår, jag minns saker som folk skriver. 

#19 Tack, jag mår bra, man gör det när man är en ärlig människa. Sedan kan du sluta spamma min inkorg tack, för vad vill du? Jag fick ett nummer till en vårdcentral du påstod dig jobba på. Jaha? Ska jag ringa dit och fråga om det finns läkare där eller? Du kanske inte vet det, men det finns läkare på alla vårdcentraler i Sverige.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-25 00:24
#22

VildaVittra, du är sannerligen vild. Eftersom du föredrar att "diskutera" med mig här på sajten offentligt istället för via PM, så anser jag mig tvungen att svara här, så ev. läsare kan bedöma själva. Jag ÄR läkare och bor i USA, arbetar för FN. Det förslag till läkaruppdrag jag fick av en tillfällighet gällde en förfrågan om "stafettläkaruppdrag" i Sverige , som jag inte kunde ta givetvis, men som jag tyckte passade att skicka till dig fk. Att jag skulle "spamma dig" med det PM:t + ett där jag skrev att jag tyckte att du vanligtvis brukar ha bra ideer, men att du ofta låter aggressiv och för din trovärdighet borde tona ner det. Jag har försökt tona ner våra disbyter, men med din kommentar nu fattar jag att det är meningslöst. Du måste alltid ställa till bråk med dina kommentarer. Nu slutar jag att bekymra mig över dig ytterligare. Du måste själv inse vad, som är galet med ditt sätt att kommunisera. Har du inget annat att göra, som är mer väsentligt I ditt liv?

Anonym
Anonym
2015-07-25 10:05
#23

#VV

Ibland blir man huggen i ryggen, när jag föreslog en stabil säng till din vikt i form av, som du önskade dig = "rör till ställning" = Hakiställning vilken jag tipsade dig. Att du ville ha en "Himmelssäng" var ju bara att bygga på med fler segment, men till himlen kommer du inte var mitt svar (sant). Då var du snabb att editera min text. Vi får bara hoppas att det går över senare i livet under ett annat alias. 😕

VildaVittra
2015-07-28 08:07
#24

#23 Vad var det som var så känsligt med detta inlägg Record så att du kände dig manad att vara anonym? Eller försöker du få det att se ut som att det är fler lögnare som jag identifierat? Missbruka inte funktionen. 

Sedan har jag inte redigerat ett jota i det inlägget. 

#22 Som sagt, sluta påstå att du är läkare, så kommer jag inte skriva det när du skriver helt galna saker.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-28 09:06
#25

Nu skickar jag snart min läkarleg. Till dig - om du nu öht skulle visa dig vara någon alls?

[[Boris Sager]]
2015-07-28 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Mitt SMS

[[Boris Sager]]
2015-07-28 09:18
#27

Postade fel SMS först. Det andra fotot är läkarförfrågan.

Annons:
VildaVittra
2015-07-28 09:29
#28

Har ni Tele2 numera i USA? 

Vad bevisar ett SMS? Och så klart jag är en riktig människa, eller tror du jag är ett datorvirus?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-28 09:32
#29

Jag har kontakt med Sverige regelbundet. Där finns Tele2

[[Boris Sager]]
2015-07-28 09:35
#30

Nu överlåter jag resten till din egen slutledningsförmåga. Jag tänker inte ödsla mer tid på detta.

VildaVittra
2015-07-28 09:51
#31

#29 Nu är det ju så att det står att telefonen är uppkopplad via ett annat nät, så även om du skulle ha Tele2 själv, så kommer det synas på displayen. Det vet man om man jobbat mycket utomlands och använt en svensk arbetstelefon för att ringa på. Och vad personen som smsar har för nät är ovidkommande, det jag tittade på var vart din telefon hörde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2015-07-28 09:58
#32

Sedan är det intressant att du handlar kameror på tradera (varför du nu lade ut den bilden?), de är avsevärt billigare på ebay och du slipper tullavgifterna då. Dessutom skrev säljaren detta "Endast leverans och betalning inom Sverige." och att frakten inom Sverige var 200 kr och du betalade inte en krona mer än det. 

Men men, som sagt så struntar jag fullständigt i vilket land du bor i eller säger dig bo i, det jag opponerar mig emot är att du riskerar folks hälsa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-28 16:51
#33

Någon typ av virus ÄR du!

VildaVittra
2015-07-28 16:55
#34

#33 Skrev inte du för en stund sedan, i en tråd du startade om mig och en annan medlem på en annan sajt, att du skulle bättra dig och sluta bete dig illa?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-28 17:02
#35

Ganska rolig tråd - om jag inte hade annat att syssla med. Har inte du det? Jag uppför mig inte illa, I motsats till dig.!vDu anklagar mig för saker som är osanna. DET är att uppföra sig illa. Nu har jag annat att syssla med än att försöka diskutera med någon som inte kan det.

VildaVittra
2015-07-28 17:10
#36

"du anklagar mig för saker som inte är sant."

Där har du helt rätt, jag "anklagar" dig för att skriva saker som inte är sanna. 
Jag pysslar hela tiden, idag målar jag om köket. Och det är inte att bete sig illa att värna om andras hälsa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-29 04:22
#37

Ärligt talat, Sajtvärd, förvånar det mig storligen att denna tråd får vara kvar! Att en person kan få fortsätta att skriva en massa ren osanning OT, som absolut inte hör ihop med trådens ämne är generande både för sajten, som för personen som skriver, vilket denne tydligen inte fattar. Måste kännas tråkigt för TS, som inte alls kommit till tals. Jag ber er att stänga tråden/ radera tråden, så vi kan få ett avslut på VV:s dravel!

VildaVittra
2015-07-29 08:03
#38

Dom kan ju ta bort ditt dravel också, som börjar i inlägg 1. Och det var du lilla vän som började tjafsa off topic i inlägg 11.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
2015-07-29 09:16
#39

Intressant objekt: om ens liv går ut på att vara elak mot andra, så slipper man vara arg på sig själv. Det är egentligen mitt fel att du inte mår bra, eller hur?

Record
2015-07-29 10:06
#40

#38

I bland kanske du har fel, andra har det för samma symptom som TS. Dina gallproblem kan vara något annat. 🤔

http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Patientsakerhet/2015/07/Vinterkraksjuka-var-svar-havandeskapsforgiftning/

[[Boris Sager]]
2015-07-29 13:40
#41

Nu slutar jag kommentera! Kan inte bli arg. Tycker bara synd om VV! Ett sånt trist liv:(

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-07-30 01:19
#42

Måste bara undra varför det skulle vara så otroligt att jag skulle vara läkare, ssk när jag faktiskt är det? Och hur kan man ogrundat påstå att jag ger farliga råd utan att precisera? Det är inget konstigt att vara någon annan yrkesgrupp, men läkare får man tydligen inte vara här ?? Vi behöver också avkoppling, syssla med annat emellanåt för att fungera desto bättre I vårt yrke. Mitt yrke är en del av min identitet och viktig för mig. Liksom säkerligen för många andra. Kanske läkare hade "högre status" förr, men så är det ju inte längre med alla nytillkomna administrativa uppgifter vi inte vill ha.

Melissa V
2015-08-12 17:07
#43

Vildvittra och Boris. Fortsätt gärna i pm och inte här i tråden. /Admin

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Upp till toppen
Annons: