Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 5413 ggr
[LoveUnite]1
8/1/15, 11:26 PM

Nålar i magen

Alltså jag vet inte någonting om IBS, jag tyckte läkarna var väldigt snabbt på att sätta diagnosen, men jag kan mycket väl tänka mig att jag har det då jag är lätt stressad, lätt orolig och magen spökar nästan jämt.

Men men…

För ca 1 vecka sedan fick jag magsjukan, har aldrig haft magsjuka förr, skrev i ett annat inlägg om det, smärta nedre mitten av magen ner till ljumskarna och ner mot analen samt vaginan. Vatten diarre.

Hursom, efter detta, nu är min avföring normal, YAY, och har varit det i 5 dagar.
Men, jag får ofta nålstickande smärta i vänstra sidan av buken och ibland när jag andas in djupt med magen så sticker och spänner det till. Ibland känner jag även smärtan när jag får gaser.

Fattar inte riktigt vad detta är… nerv i kläm, trött tarm eller bara en irriterrad tarm?

Smärtan försvinner inte efter toabesök eller efter gasutsläpp men alltså det kommer i vågor och ibland när jag inte alls är gasig eller nödig, rätt ofta får jag dock ont när jag äter har jag upptäckt nu och när jag ligger på vänstra sidan.

Urgh, har ingen aning om vad detta är, det gör inte ont så jag bryter ihop, men det känns som någon sticker mig med nålar ibland inne i magen och någon gång ibland kan det kännas som ett knivhugg, oftast när det är djupa andetag eller när jag ligger på sidan eller äter.

Några ideér?

Annons:
Upp till toppen
Annons: