Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 3051 ggr
ManU77
2015-10-26 00:08

Mag- och tarmhälsa

Jag vill tipsa om en bok jag tror kan hjälpa i stort sett alla med någon typ av mag- och tarmsjukdom.

Boken heter GAPS - Gut And Psychology (eller Physiology) Syndrome, skriven av Dr Natasha Campbell-McBride. Den fokuserar starkt på mag- tarmsystemets hälsa.

Jag har gått utbildning till Certifierad GAPS terapeut i Cambridge med Dr Campbell-McBride. Detta är en mycket intressant och effektiv metod.

Ska bara snabbt berätta om min sambos kollega. Hon har haft besvär med tarmen i över 40 år. Så pass illa har det varit att hon måste ta reda på om affärer hon vill handla i har kundtoalett innan hon åker dit. Hon har behandlats i omgångar med mediciner av olika slag. Dessa har hjälpt en period och sedan förlorat sin effekt. Tillslut bestämde hon sig för att inte ta mediciner mer, eftersom de ändå inte hjälpte henne i längden.

Jag fick kontakt med henne via min sambo och pratade med henne i telefonen. Hon berättade sin sjukdomshistoria för mig, jag ställde lite frågor t ex om hur motiverad hon var att göra en livsstilsförändring för att komma tillrätta med problemen. Hon var väldigt motiverad. Jag gav då några enkla, allmänna råd som hon kunde börja med i stort sett omedelbart och planen på sikt var att träffas och gå igenom en behandlingsplan mer i detalj.

Hon satte igång med dessa allmänna enkla råd och längre kom vi inte. Hennes symptom försvann på ett par veckor bara med hjälp av väldigt enkla åtgärder. Hon är inte "botad" idag. Om hon går tillbaka till den livsstil hon hade tidigare kommer symptomen tillbaka. OM hon blir redo för mer ingående förändringar i framtiden kan hon dock helt läka ut sjukdomen och förbli frisk. Det är dock helt upp till henne.

Själv tycker jag det är otroligt fascinerande att denna metod kunde ge så bra resultat på så kort tid. Det visar bara hur fantastiskt kraftfullt det är.

Så… köp boken! Ni kommer med stor sannolikhet inte ångra er. Den finns på Adlibris eller Bokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: