Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 1775 ggr
Gambino19
2016-01-01 21:22

Ont i magen vid stress?

Hej!under en månads tid nu så har jag mått illa,alltså den känslan mär man känner sig så tom och varje gång man tänker på mat så kräks man inombords. Jag har försökt att minska på laktos,gluten och socker,men det känns fortfarande som om min mage inte mår bra. Jag är väldigt rädd hela tiden och tänker på om jag ska vara själv hemma,kommer jag dö då? Innan jag blev så här rädd så har jag aldrig mått illa utan det har varit liksom små magnip lite var dag. Kan det vara att jag är så stressad och förstörd av att tänka på sådana saker? Jag behöver inte gå på toa mer än vanligt.

Annons:
Annielle
2016-01-01 21:25
#1

Ja, stress kan absolut påverka magen så, är väldigt bekant med det själv tyvärr.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Gambino19
2016-01-01 21:26
#2

Mm,ska jag gå till kuratorn o prata ut om allt så kanske magen mår bättre?

Gambino19
2016-01-01 21:26
#3

Mm,ska jag gå till kuratorn o prata ut om allt så kanske magen mår bättre?

Annielle
2016-01-01 21:28
#4

Ja, det är ju en bra början! 🙂

Avslappningsövningar, mindfulness el liknande, har du testat det?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Gambino19
2016-01-01 21:37
#5

Nej,det har jag inte testat. Kanske ska testa det någon dag.

Gambino19
2016-01-02 11:20
#6

Inatt så mådde jag piss rent ut sagt,jag mådde så illa så att jag var tvungen att gå på toa hela tiden för att jag var jättelös i magen. Jag fick en alvedon av mamma innan hon stack till jobbet och det blev bara lite bättre,men fick Ipren av min bror och det blev genast bättre. Jag har märkt att jag inte kan äta så mycket bröd eller så,kan det vara IBS. Min mamma har det,så det kanske är ärftligt?

Annons:
Annielle
2016-01-02 11:33
#7

Usch vad jobbigt! Även om stress och rädsla påverkar magen väldigt mycket negativt så kan du ju ha Ibs något annat i  allafall, men det är ju svårt att säga.

Själv har jag Ibs, men allting blir ju mycket värre vid stress och rädsla.

Det viktiga är ju att utesluta att du inte har glutenintolerans/celiaki eftersom det är allvarligt/skadligt att få i sig gluten då.

Jag trodde faktiskt inte att Ibs kunde ha något med ärftlighet att göra, men hittade precis den här sidan:

http://www.alltomibs.se/om-ibsmeny/ibs-orsaker/29-arftligt

Dags att gå till vårdcentralen och kolla upp magen om du inte har gjort det?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: