Annons:
Etikettallmänt-diarr
Läst 1926 ggr
Seth
2016-01-02 18:50

Magproblem

Hej hej. Jag har nu haft magproblem i 2års tid och jag har försökt med alla möjliga dieter och örter och en massa annat. Det som varit problemet är bland annat att jag blivit sämre av probiotika och fick starkare utrensningar ju längre jag tog dessa. Jag har provat många olika preparat och höl på i 9månader. Så det tänker jag inte prova igen. Jag har slutat med allt de tillsat probiotika i. Magen blev gladare av det facktiskt. Sedan har jag provat olika dieter och olika örter. Jag tycker facktiskt inget har hjälpt så nu vill jag görna ha lite tips. Det som är jobbigast är gaser, kramper och diarre samt halsbräna. När jag fråhade min pendel fick jag svar på att jag har fel på magsäcken pch tjocktarmen. Deta länner jag stämmer bra. Någon som vrt hur man kan behandla just dom organen?

Annons:
[Lummer]
2016-01-03 20:11
#1

Hej Seth. Du går till din vc och ber eller begär en remiss till coloskopi  undersökning. Där tar dom biopsier och kan avgöra vad du har för problem.  Vägrar dom kan du skriva egen remiss till mag tarm avd å sjukhus eller privat. 

Jag har lidit i många år i onödan för att jag varit för mjäkig hos vc. Fick diagnos i juni i år och har kollagen kolit.. Har just avslutat cortison beh nr 2 sen dess och även om jag inte är 100 så jämfört med hur det varit är det nära nog.

Lycka till. 🌻

Upp till toppen
Annons: