Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 2400 ggr
X2015X
2/24/16, 6:02 PM

humira crohns, rädd

Hej Det är så att jag nu tagit humira sprutor för min Crohn sjukdom. Det hjälper. Men jag känner mig så ensam i denna djungel och väldigt orolig och rädd när man läser biverkningar. Visst att de hjälpt mina tarmar. Men när man läser biverkningar känns de rent av som att man sprutar in sin egen kommande död om de nu kommer bli hjärtstopp, cancer eller nåt annat döende. Hua mig. 

Är de någon annan som tagit humira en längre stund och hur går de för er? Är verkligen MER än intresserad av alla humira-sprutande personer som finns! Berätta gärna :)

Tack på förhand

Annons:
Haztparken
2/29/16, 1:16 AM
#1

Gå med i facebook gruppen "Crohns Sjukdom Sverige", den är hemlig så inga utomstående kan läsa vad som skrivs där och där finns fullt med folk som använder/har använt Humira och som du kan dela tankar och oro med :)

Har inte använt Humira så kan tyvärr inte svara dig men dom kan!

AnnaFagerell
3/1/16, 9:35 PM
#2

Jag har använt humira och ett par andra biologiska och gar just nu metoject och får remsima i dropp. Jag tänker att jag tar en medicin om det ger tillräckligt resultat. Humiran för mig gav för lite resultat men den medicinen jag tar nu är värd riskerna. Man måste väga för och nackdelar. Behandlar du inte din crohn så kommer du bli ganska dålig. Det är inte bättre precis.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: