Annons:
Etikettnegativt-jobbigt
Läst 2690 ggr
Carrosh
4/30/16, 12:01 AM

Behöver få skriva av mig lite

Är inne i ett skov nu med mina magproblem, där det varit väldigt mycket problem senaste månaden. Började med magkatarr för sjuttioelfte gången. Tog lång tid att få ordning på det denna gång, då jag blev sjuk i en dunderförkylning strax därpå. Samtidigt har jag haft väldigt problematiskt med min IBS under den här tiden. Svullen hela tiden, magen vänder sig (är mest förstoppad annars).

Genomgick en KBT-behandling för mina besvär för lite drygt 2 år sedan, med goda resultat. Lever ett ganska normalt liv (vad som nu räknas som normalt), men jag kan göra saker utan att gå omkring och oroa mig för magen hela tiden. Men just när jag har sådana här skov med stora problem med både IBS och magkatarr så känns allt så himla hopplöst och jobbigt och orättvist. Jag har inte kunnat simma nu på nästan en månad, och nu när som helst kommer dessutom min mens, så blir ytterligare en vecka utan. Saknar träningen något fruktansvärt! Eller rättare sagt: simningen.

Det var längesedan jag hade ett sådant här skov, längesedan jag hade så här mycket andra problem samtidigt också (förkylning, sen pollenallergi + huvudvärk pga skarpa väderskiftningar). Inte så konstigt att allt känns så himla jobbigt och orättvist just nu.. Jag vet att jag inte kan göra så mycket åt situationen annat än att rida ut stormen, jag behöver bara gnälla av mig lite. Känna känslorna, så att jag kan släppa dem sedan.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: