IBS - Irritable Bowel Syndrome

ProIBS botade min IBS

2016-10-13 13:41 #0 av: Höstlegenden

Jag är disgnosticerad med IBS. Har haft IBS sedan jag var 10-11 år. Är idag 35. Var troligen en svår magsjuka som startade det. 

Jag är ordentligt genomgången med allt. Röntgen, kameror, mediciner. You name it. Hade typ accepterat diagnosen och "lärt" mig leva med detta handikapp att alltid behöva veta vart man har en toalett och alltid vara beredd på att få ursäkta sig och gå ifrån middagsbordet, särskilt på bjudningar. Att missa en massa tillställningar och jobb och studier p.g.a. magen. Att alltid må dåligt. Illamående, ont i magen, diarréer, smärtor, frossa, kallsvettningar.

Tills jag sprang på ProIBS på apoteket. Jag är sedan 2 månader tillbaka helt bra. Nej, jag skojar inte. Helt bra! Jag dricker pulvret morgon och kväll. För 318 kr i månaden är jag helt frisk! Ville bara tipsa. 

"PROIBS innehåller ett växtextrakt benämnt AVH200® som bland annat genomgått en randomiserad placebostudie vid Sahlgrenska sjukhuset*. Besvären hos vuxna personer med diagnosticerad IBSförbättrades klart när kosten kompletterades med AVH200 jämfört med placebo. Främst såg man minskade problem av obehag och den upplevda känslan av uppblåsthet då kosten kompletterades med AVH200. PROIBS ses som ett lovande alternativ förkostbehandling av personer med IBS."

Finns på apotea.se för 159 kr förpackningen. Jag har precis fixat prenumeration så jag får hem två förpackningar utan fraktavgist för 318 kr i månaden.

Kan tillägga att jag äter fortfarande laktosfritt.

Hjärta

Jobbar på Anhöriga, BokstavsfolkHuvudvärk och Mag- & Tarmsjukdomar iFokus. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else -

Anmäl
2016-10-20 11:40 #1 av: Wony

Härligt att det fungerade för dig! För mig fungerade inte ProIBS alls, allt blev värre och jag kunde bokstavligt talat inte längre lämna huset, jag bodde nästan inne på toaletten under en hel vecka  innan jag fick nog och gav upp.. Men olika saker fungerar ju på olika människor!

Anmäl
2016-11-04 16:28 #2 av: VampireGirlElvira

För mig fungerade det inte heller och jag har provat på en massa olika probiotokor och sånt.
Men vad skönt att det fungerade för dig! :D
Jag är avis!
Det är synd att sånt inte fungerar hos alla.

"I am beautiful no mater what they say. Words won't bring me down."
Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.