Annons:
Etikettallmänt-diarr
Läst 3609 ggr
Aleya
2016-12-31 14:36

Starka smärtstillande, ändå lös i magen

Jag har i flera år varit lös i magen. Tar dimor/lope amid för detta. Nu senaste månaden har jag varit tvungen att ta morfin p g a smärta i ryggen. Och det bör man bli hård av. Men ändå så är jag lika lös i magen som jag brukar. Är det någon här som har liknande? Jag har "diagnosen" IBS (då dom inte hittat något annat fel på min mage) men även konstaterad endometrios(det kan ge problem med magen) men jag blir inte klok på varför min avföring blir hårdare då jag ändå tagit morfin nästan varje dag. Någon som har idé varför det blir på detta sättet?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Annielle
2016-12-31 14:44
#1

Jag kan bara utgå ifrån mig själv och andra saker än just morfin som vanligtvis ger hårdare mage (eftersom jag aldrig har tagit morfin) har alltid lös mage (endast Ibs konstaterad också) och jag har aldrig blivit hård i magen av järntabletter till exempel, får i stället diarr´e och blir riktigt dålig.

Tyvärr har jag ingen bra förklaring till detta, mer än att alla inte reagerar likadant på mediciner eftersom alla inte är likadana, Ibs ter sig ju även inte likadant för alla drabbade.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Aleya
2016-12-31 14:49
#2

#1 intressant att läsa att fler har det så. Det enda jag blir hård av är att äta stora mängder ost (nu snackar vi en sådan bit som man köper i affären) men annars är det löst trots dimor. Så det är ju som skumt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2016-12-31 15:03
#3

#1 Va, är det meningen att man ska bli hård i magen av järntabletter? Det stämmer varken in på mig eller de vänner/familjemedlemmar som fick sluta med järntabletter pga att de fick lös mage. :)

Annielle
2016-12-31 15:11
#4

#3 De vanligaste biverkningarna av järntabletter är kända för att vara hård mage ja, jag har faktiskt aldrig träffat någon som fått diarr´e m.m. av dem som jag.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annielle
2016-12-31 15:13
#5

2 #

Det blir inte ens bättre av att äta gluten mjölk och sockerfritt? (om du har testat…)

Det gör min mage gladare helt klart, men tyvärr har jag svårt att lyckas med det 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Halvdansken
2016-12-31 15:21
#6

Jag har alltid varit lös i magen, på gränsen till diarre.  Jag har bara accepterat att det är så min mage fungerar. Min man är tvärtom, han är nästan alltid hård. 

Jag håller med de andra, uteslut vissa saker och se om det ändrar sig, eller så bara lev med det.  Det måste inte vara farlig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Aleya
2016-12-31 15:23
#7

#5 nix. Blir inte bättre. Utan magen är samma skräp. #6 ne tror inte det är farligt men jag är bara fundersam varför inte ens morfin gör mig hård då det är en vanlig biverkning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Halvdansken
2016-12-31 15:30
#8

#7. Starka smärtstillande kan slå ut dina goda bakterier i magen, och rubba hela systemet.  Tycker inte det är så märkligt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Devya]
2016-12-31 15:54
#9

#7 Vi alla kan reagera lite annorlunda på mediciner och dylikt. Det behöver ju inte alls vara konstigt att du får lös mage istället för hård.

Jag får faktiskt aldrig hård mage oberoende vad jag stoppar i mig.

Upp till toppen
Annons: