Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2432 ggr
gunn123
5/13/17, 4:42 PM

koleskopi

vad ska jag som insulinbehandlad diabetiker dricka/äte fastedagen innan undersökningen som är 9,30 dagen efter

Annons:
Niseeu
5/13/17, 5:08 PM
#1

Har din läkare sagt något om hur du ska hantera din diabetes under dagen du ska fasta? Annars kan det nog vara bra att ringa din läkare och dubbel kolla. Dagen för undersökningen så gäller det här: Följ anvisningarna som medföljer förpackningen om hur Laxabon ska blandas. Det är viktigt att du får i dig alla fyra liter av laxermedlet för att tarmrengöringen ska bli optimal. Du skall dessutom dricka rikligt med klar dryck* totalt 2-3 liter medan du laxerar med Laxabon. * Klar dryck = vatten, saft (ej röd), läsk, vätskeersättning, sportdryck, buljong, juice utan fruktkött, lättöl, honungsvatten, kaffe och te utan mjölk. Eftersom du inte får äta fast föda är det viktigt att du får i dig både socker och salt genom dryck. Kl. 7:00-8:00. Ät en lätt frukost. Efter detta får du inte äta någon fast föda utan endast dricka klar dryck* fram till undersökningen. http://www.stockholm.gastrocenter.se/sv/undersokningar/laxeringsforberedelser/laxeringsforberedelser-med-laxabon

Farwuq
10/26/17, 9:54 AM
#2

Jag genomgick koloskopi för någon månad sedan, det besvärligaste var allt drickande.

🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Wijnja]
12/22/17, 10:47 PM
#3

14 e dec genomgick jag både gastro och koloskopi får ni ingen pickoprep det fick jag utskrivet

Upp till toppen
Annons: