Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 8770 ggr
[Beccisen]
5/24/17, 10:23 PM

Ont i magen av pannkakor

Hej! Har sen något år tillbaka fått jätteont i magen när jag äter pannkakor. Vi använder laktosfri mjölk då vi tror att jag är laktosintolerant. Jag har inga problem med gluten eller ägg annars. Får ont långt ner i magen och det gör så ont att jag måste bita i nått för att inte flippa ur helt. Ofta blir det tyvärr min tumme/hand som råkar ut för bitandet, och min mage gör så ont att jag oavsett hur hårt jag biter känns det ingenting jämfört med magen. Jag vill så gärna bli av med detta så jag undrar om någon har en idé om vad det skulle kunna vara?

Annons:
[Devya]
5/24/17, 10:32 PM
#1

Det finns ju väldigt få ingredienser i pannkakor. Mjöl, mjölk, ägg, socker och lite salt, eller hur?

Borde inte vara så svårt att lista ut vad det är. Kan du äta ägg annars?

Anonym
Anonym
5/24/17, 10:52 PM
#2

Får man ont i magen av gluten? Kan det vara gluten allergi?🤔

[Devya]
5/24/17, 11:00 PM
#3

#2 Absolut kan det vara gluten allergi men inget jag kan säga att så är fallet för ts.

TS, sluta upp med att äta pannkakor om du får sådär ont I magen efteråt. Det kan väl inte vara värt det?

Får du sådär ont i magen efter att du har ätit något annat?

Niseeu
5/24/17, 11:33 PM
#4

Jag tror det vore en bra idé att boka tid till en läkare för utredning och ta reda på vad som orsakar din smärta. Jag undrar också om du får ont i magen utav annan mat?

[Beccisen]
5/25/17, 2:31 PM
#5

#1 #2 Alla ingredienser funkar att äta i övrigt #3 Äter inte det så ofta, men pga kräsna syskon så finns det inte mycket annat att äta och jag prioriteras inte. #4 Nej, ingen annan mat

Carrosh
6/15/17, 11:30 PM
#6

#5 Hälsa borde väl gå före att vara kräsen?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: