Annons:
Etikettallmänt-förstoppning
Läst 4818 ggr
emma_skane
2017-07-08 18:46

Hemorrojder/analsprickor

Hej!

Jag har ett ständigt återkommande problem nämligen sprickor i ändtarmen! Jag är sååå trött på detta. Det räcker med minsta lilla hårda avföringen och så är karusellen igång igen.  Jag går på toaletten varje dag, har ingen större förstoppning men är emellanåt lite hård i magen. Det enda sättet att häva det är med xyloproct salva plus supp.  Jag har varit hos läkaren två ggr för detta, sist var för 3 månader sedan. Det enda han sa var att  jag har en inre hemorrojd och skrev ut scheriproct. Det känns tryggt att ha fått kollat det men känner mig ändå ganska orolig över det då det återkommer i tid och otid. Jag funderar på att söka igen och be om att bli remitterad vidare. Detta påverkar ju  inte bara mig utan även mitt samliv med min partner.  

 Någon med liknande besvär?

Annons:
emma_skane
2017-07-09 15:11
#1

Inte en ÄNDA ;) med samma problem??🤔

Niseeu
2017-07-10 15:44
#2

Under två år så rann det bokstavligen blod ur tarmen på mig varje dag men det var varken sprickor i tarmen eller hemorrojder som var orsaken. Vad är det som gör att det påverkar ditt samliv med din partner? Har du mycket smärta från hemorrojderna? Det är viktigt att du kollar upp det igen så inget har ändrats och att du kanske remitteras till gastromottagningen så någon kan göra grundlig undersökning så du får hjälp.

Anonym
Anonym
2017-07-14 23:36
#3

Jag har efter många födoallergier (oupptäckta) haft besvär med magen, både förstoppning och det motsatta… En dag så sprack det bara… Så idag lever jag med "flikar" där bak, rätt små. Men blod var och varannan dag från små sprickor. Inga hemorrojder men tror det heter fissurer eller ngt. Dessa går att operera bort, men är för pryd för att våga mig på ngt sådant. Inte roligt och gör att man känner sig obekväm såklart med toalettbesöken…

hellah
2018-02-13 16:19
#4

Jag tycker gelen Ac3 hjälper. Jag tog xyloproct i många år, men nu bara någon gång ibland. Även Alvedon suppar hjälper. Tyvärr vill inte företaget svara på vilka fetter det är i (jag tror det är fetterna som hjälper)

[Wijnja]
2018-02-16 15:33
#5

Inte kul aj aj har du ont

[Wijnja]
2018-02-16 15:34
#6

Om det inte funkar kan man operera

Annons:
hellah
2018-04-12 15:55
#7

#0 Jag har börjat äta opastöriserade syrade grönsaker, och det mjukar upp avföringen. Först åt jag 2 msk, men blev alldeles smärtsamt gasig. Började sen om på 1/2 kryddmått/dag, och ökar långsamt. Så nu går det bättre :-)

Upp till toppen
Annons: