Annons:
Etikettallmänt-förstoppning
Läst 11109 ggr
emma_skane
2017-08-21 09:22

DulcoSoft?

Tänkte höra om någon har testat DulcoSoft? 

Drycken ska hjälpa mot hård mage samt även förstoppning?

Funkade det för er? 

Några obehagliga  biverkningar?

Annons:
Maria
2017-08-21 09:25
#1

Jag har använt det i perioder då jag blivit förstoppad av medicinering.

Funkar bra tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emma_skane
2017-08-24 17:18
#3

#2 

Varför kom du med IBS- fakta? Jag har inte IBS…

emma_skane
2017-08-24 17:24
#4

#1

Tänkte höra med dig hur länge du tog dulcosoft?  Jag har nämligen tänkt ta det nu under en längre tid (funkar jätte bra) .. det är ju  inte ett laxeringsmedel så då borde man kunna ta det en längre period? 

Hur gör du för att inte bli hård i magen? eller förstoppad?

Maria
2017-08-24 17:28
#5

Jag har ju inga mag- eller tarmsjukdomar utan jag har fått morfin i perioder och då blir man oftast väldigt förstoppad och då har jag använt Dulcosoft i längre perioder och tycker att det har funkat bra som sagt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

sdles
2017-08-25 11:00
#6

Sorry ! 

Inlägget om IBS kom på fel ställe!

/sdles

Annons:
emma_skane
2017-08-25 11:10
#7

#5 

Nä jag har heller inte några mag el tarmsjukdomar på det viset mer än att jag blir lätt hård i magen, vilket ställer till för mig. 

DulcoSoft fungerar jätte bra men jag skulle vilja hitta något som jag kan använda under en längre period än 30 dagar.  Jag äter redan mycket fibrer och dricker 1,5 liter vatten utöver annan dryck. Har testat loppfrön men det är inte helt tillförlitligt varje gång..  Det är dessutom lite jobbigt att få i sig ibland.  Linfrön på yoghurten verkar många tycka fungera men det räcker inte heller. ..   

Inget har fungerar så bra som dulcoSoft. Jag får väl höra med min läkare om man kan gå på det en längre period, utan att magen vänjer sig vid det eller att upptaget blir sämre i tarmen.

Maria
2017-08-25 12:18
#8

#7 Ja det är bra att fråga.

Jag har ju bara använt det periodvis eller vis behov så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wiki
2017-10-09 19:56
#9

Gå in på en hälsokostaffär och köp magnesium. Det håller igång magen, är aldrig hård i magen sen jag började ta en magnesiumtablett varje kväll.

starhawk
2017-12-01 08:10
#10

DulcoSoft är bara en av alla preparat jag använt.Jag har recept på Movicol som väl var orginalet, sen har det uppstått en stor flora kopior och för att få bidraget måsta man ta den som för tillfället är billigast. Det som skiljer dom åt är en liten smakvariation. Ingen av dom ger tillvänjning, Jag har IBS typ 1 dvs förstoppning så jag måste ta en påse om dagen. DulcoSoft imponerade knappast med sin smak min favorit är Moxalole som har helt klart bäst smak.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: