Om detta redan diskuterats friskt i andra inlägg ber jag om ursäkt, jag letade men fann inget.
Jag tänkte höra med er, om det är någon som har kunskap eller erfarenhet av detta?
Om någon inte vet vad detta innebär, så är det när man tar avföring från valfri frisk donator och sprutar upp det i den sjuka tarmen med hjälp av en lavemangspruta. På så sätt tar donatorns alla goda bakterier över i den sjukes tarm, och slår ut de dåliga. Såå fantastiska resultat på detta. Helt galet att detta fortfarande ses som en "sista utväg" nästan överallt?! JA, det är äckligt men vi gör ju vad som helst för att bli friska, eller hur?
Detta gör de ju bara på människor med bakterien C.Diff, eller då tarmfloran slagits ut av antibiotika, åtminstone i Sverige, men efter några nätterns panikgooglande hittade jag fantastisk information. I t.ex Australien finns en hel klinik där de utför detta även på folk med t.ex UC och IBS! Ofta med väldigt bra resultat dessutom!!!
Ni visste säkert allt detta redan, men som sagt undrar jag om någon har erfarenhet/dylikt angående detta?
Jag har nämligen efter tusen samtal lyckats få infektionskliniken i Malmö att göra ett enormt undantag och testa detta på mig nu, som har någon slags post infektiös IBS (diarré & extremt illamående dygnet runt). Kanske har de i andra städer i Sverige redan testat detta på någon av er? Vore spännande att höra! Är såååå (försiktigt) glad, hoppfull och livrädd. Kram!