Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 13661 ggr
emmastina
2013-02-02 12:01

Illamående och ont i magen när jag äter.

Ursäkta i förväg att det är långt! Jag har sedan i november mått konstigt när jag ätit. Det började i samband med att jag var sjuk i influensa. I början hade jag få "anfall" och mådde konstigt just när jag åt. Jag började må lite illa, kallsvettades, kändes som jag skulle svimma och det liksom låste sig om jag försökte äta mer. Efter en liten stund, en till några timmar senare började jag må jätte jätte illa utan att kräkas fick även ont i magen och oftast lösare avföring men inte riktigt diarré. I början trodde jag att det var gluten för jag hade ätit bröd eller kakor varje gång jag fick dessa anfall, och de minskade när jag tog bort detta ur kosten. Ska tillägga också att jag ätit LCHF i ca två år till och från och problemen började under en tid då jag åt "vanligt" därav tankarna på gluten då jag ju inte ätit det så mycket de senaste åren. Efter jul var jag på VC och fick träffa en läkare som jag upplevde lyssnade dåligt. Fick tjata mig till att de skulle ta glutenprover för han hörde LCHF och sa genast att det var gallan. Att jag inte haft några problem med typiska födoämnen som ger gallbesvär samt att jag har ont i nedre delen av magen struntade han i. Glutenprovet var negativt och alla andra prover såg bra ut. Minns inte exakt vad det var för prover, men leverstatus och blodstatus och även sköldkörtelprov då jag äter levaxin sedan ca tio år. Allt såg bra ut enligt läkaren och han skickade remiss till ultraljud på galla lever och bukspottkörtel. Inte fått exakta svaren ännu, men vid undersökningen så sa att vid första anblick såg bra ut. Nu har jag lite lätt gått över till att äta LCHF igen eftersom jag tidigare mått så bra av det men anfallen finns kvar. Numera får jag oftare mer ont i magen när jag äter och illamåendet kommer efter en liten stund. Ibland är det "hanterbart" jag mår bara dåligt, ibland är attackerna riktigt jobbiga, jag mår så illa att jag sitter framför toastoeln i väntan på att kräkas, kallsvettas och skakar i hela kroppen. Men jag kräks inte utan efter en stund går attacken över och jag är bara helt utmattade efteråt. Har skrivit matdagbok, men hittar inget samband mellan vad jag ätit och när jag mår dåligt. Läkaren har sagt rakt ut att han inte har en aning vad det är om det inte har att göra med gallan. Är det någon klok människa här som har några idéer och tankar om vad det kan tänkas vara? Tack för att du orkade läsa!

Annons:
P.andersson
2018-02-02 21:42
#1

Mår precis som du förklarat i texten. Hur är det med dig nu? Fick du reda på varför?

Grodan
2018-03-14 19:27
#2

Oj oj oj… fem år senare…

!

Jag har en lång resa med div magproblem, utmattning osv osv… Förra hösten blev matintagandet ett stort problem. Jag mådde precis som TS beskriver. Jag kunde inte äta… Jag skrev om det på ph-balans… LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Wijnja]
2018-03-14 20:46
#3

Själv är det inte alls bra med mig

Upp till toppen
Annons: