Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 36670 ggr
marnas
2/20/15, 12:50 PM

Ont vid svanskotan/tarm/skinka

Har nu haft ont till och från i ca2veckor vid svanskotan/tarm och ut i skinkan ibland strålar mot benet, mest när jag sitter. När jag ligger känner jag nästan ingenting.

Efter avföring tilltar det något och känns ett bra tag efter…..Avföring normal.

Har det ngt med tarmen eller är någon nerv i kläm???

Hälsn

Fanny 55

Annons:
Bill&Bull
2/20/15, 1:06 PM
#1

Jag tycker det låter som att det är någon nerv i kläm snarare än problem med tarmen. Eftersom det släpper när du ligger ner också.

||My Love For Animals Is Immortal||

marnas
2/21/15, 9:27 AM
#2

Jag tror detsamma men idag efter toabesöket gjorde det ont igen, inte i själva tarmen utan mer därbak vid svanskotan (jättesvårt att beskriva) och bara på ena sidan. Just nu har jag inte lust att kontakta sjukvården pga resa utomlands och ifall dom skulle hitta något. Vill ev ta det senare. Ngt orolig

Nikehammer
7/29/15, 11:29 AM
#3

Hej

Det du beskriver låter exakt så jag har det nu. Hur har det gått för dig? Har det blivit bättre av sig själv eller har du genomgått någon behandling? det här känns inget bra. Hoppas du kan komma med goda råd. Tack.

marnas
8/13/15, 12:53 PM
#4

Hej!

Nu har jag inte haft det på ett bra tag men är jag hård i magen kan jag känna utav det. Undrar verkligen vad det var, ganska obehagligt.

marnas
12/7/15, 8:27 AM
#5

Hej!

Nu har jag fått tillbaka det och det startar med att jag har haft avföring, kommer inte direkt utan ca 30min efteråt. Mest känner jag det i skinkorna o inte så mycket från tarmen, det kanske är en nerv som kommer i kläm när man sitter på toan, tar inte i så mycket…..eller så är det ngt annat. Vill helst inte besöka läkare, så pinsamt.

Rmp
12/25/15, 2:43 AM
#6

Hej! Jag känner igen mig. Jag har kännt mig extremt dålig i magen länge, som om att jag ska skita på mig men när jag väl ska gå på toaletten är det omöjligt att få ut något, blir extremt hård i magen, allt liksom sugs upp trots att det är löst och jag får även ont i samma områden som du nämner och ont… Vet heller inte vad jag ska göra! Har även alltid haft problem med uppsvullen mage, gaser och pendlande mellan diare och förstoppning. Har du besökt läkare?

Annons:
marnas
12/26/15, 7:05 PM
#7

Nej, jag har ännu inte besökt läkare, har du? Men jag är inte dålig i magen lite hård ibland, bara ont.

[Lummer]
1/4/16, 2:28 PM
#8

Får också någon typ av rövkramp  . Värken går även ner i benet. Fick svaret när jag frågade sjukgymnasten, läkaren fattade inte vad jag menade, att man kan få kramp i senorna som sitter mellan bygdbenet och höften. Varför vet dom inte. 

Min kramp lättar när jag går.

Nikehammer
1/7/16, 7:14 AM
#9

Hej Marnas!

Jag har också fått tillbaks problemen som vi skrev om i somras. Ibland i själva ändtarmen och ibland liksom bakom och ut i höger skinka. Har ibland också haft ont i magen och lätt illamående. Jobbigt att det kom tillbaks när det gick över i augusti vilket kändes sååå bra. Vad ska man göra måntro?

[Lummer]
1/7/16, 3:37 PM
#10

Min kramp känns som om den är i tarmen också ibland , ungefär en dm upp. Sjukgymnasten sa stretcha. Har inte riktigt fått kläm på hur exakt, är överrörlig så det blir lite knepigt med såna övni gar…..

marnas
1/8/16, 2:26 PM
#11

Hör o häpna! Blev tvungen att åka till akuten tidigare i veckan, skitont i magen vänster sida. Dom konstaderade att det var inflammerade tarmfickor jag hade. Har nu levt på flytande föda samt starka tabletter ngr dagar inge kul, fast fortfarande hård avföring. Jag pratade aldrig om mina andra besvär, allt gick så fort, jag hängde liksom inte med allt mitt i natten o allt ont. det värsta var nog att jag måste genomgå koloskopi om ngr veckor, jätteorolig. Jag hoppas att detta var lösningen på mina tidigare problem o att dom inte hittar ngt annat konstigt. Fanny

[Lummer]
1/8/16, 5:26 PM
#12

Ja där ser man. Vad den elendiga tarmen kan ställatill det. I ändtarmen har vi ju 2 olika muskler som ligger ovanpå varandra. Den ena är viljestyrd och den andra sköter kroppen själv vilket kan resultera i vad vi tycker är oförklarliga kramper. Har man fått ett sår eller en spricka (analfisur ) kan den automatiska muskeln få tokspel och det underlättar ju varken läkning, blir dålig blod genomströmning, eller toa besök. Hoppas du får hjälp med dina fickor och oroa dig inte så mycket över koloskopin. Själva undersökningen är inte så hemsk o gjör det ont får man medikamenter. Det som är lite besvärligt är förberedelsen dagen innan med ett par liter tarmskölj. Nu kommer jag inte ihåg vad det heter men man blir rätt så platsbunden….. 💩 Inte värre än att man klarar det iaf Önskar det blir bra för dig🌻

marnas
1/10/16, 8:41 PM
#13

Tack Lummer för lite lugnande besked! Kan man få mailväxla till dig? Nu idag efter avföring har det börja göra ont i skinkan/svanskotan igen, suck det är väl ngt som finns därinne, usch. Hade inte ont där när jag hade ont i magen, skitkonstigt

Annons:
[Lummer]
1/10/16, 9:08 PM
#14

Klart du kan skicka privat.🌻

marnas
1/11/16, 12:26 PM
#15

Hur gör jag det Lummer???

[Lummer]
1/11/16, 1:47 PM
#16

Tryck på min ikon och skicka medelande 🌻

Nikehammer
11/24/16, 1:39 PM
#17

Hej Marnas och Lummer!

Hur har det gått med dina besvär marnas? Jag har igen fått tillbaks mina.

marnas
12/7/16, 5:44 PM
#18

Det kommer o går fast nu var det ett tag sen men jag bävar… Har du fått ngt läkarutlåtande?

Nikehammer
12/12/16, 6:33 PM
#19

Svanskotan blir lite domnad om jag sitter för länge. Sen har jag det där konstiga med ont ut höger skinka. Men det som tillkommit är ont i höften och ner i lårmuskel och ibland ner i vad. Har ej varit hos läkaren än (fast jag nog borde).

Nikehammer
2/16/17, 5:11 PM
#20

Hej Marnas Hur går det får dig? Hos mig är det tillbaka. Känns som om man behöver gå på toa fast man inte behöver.

Annons:
marnas
3/21/17, 10:47 AM
#21

Just nu känner jag ingenting….men man vet aldrig när det dyker upp…..vill inte…

annni
4/18/17, 7:39 AM
#22

Hej, hur har det gått för er? Jag googlade på mina symtom och hittade denna tråden. Jobbar med några muskler hos sjukgymnasten men är brydd om nån överansträngd muskel verkligen kan orsaka detta!

Upp till toppen
Annons: