Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 6169 ggr
VampireGirlElvira
5/12/15, 3:39 PM

(X) Så leds på att ha ont!!!

Jag är så leds på att ha skov hela tiden! Jag är leds på att alltid ta min akut medicin hela tiden! Jag är leds på att leva med detta hela livet ut! Jag är så himla leds på att Remicade behandlingen inte hjälper mig! Jag avskyr verkligen att vänta tills "den dagen" kommer tills jag blir "bra" igen. Eller rättare sagt "bättre". Jag är leds på att bli illa behandlad av FK! Jag är påväg in i en depretions period igen känns det som. Jag har ingen matlust, ingen ork att träffa olika folk, ingen ork att ens gå ut på en promenad som jag just precis behöver för att må bra. Nästa vecka så ska jag ta en tredje omgång av dubbeldoceringen av Remicaden, så man hoppas ju på att det kommer att hjälpa. Men ibland så känns det lönlöst att ens behöva ta den plus min dagliga medicin varje dag. Jag har haft återkommande tankar om självmord och hur jag gärna vill försvinna härifrån. Jag har problem med FK sen ett bra tag tillbaka, och jag behöver inte den stressen från dom just nu. Men jag och min man ska ta detta till Länsrätten, och hoppas på att dom kan hjälpa oss mot FK så att jag äntligen kan få mina pengar rullandes igen. Jag har tagit upp om vad jag tycker och tänker om min hälsa med min man, och han tycker inte om dom tankarna som jag har, och att han förstår min frustration. Han stöttar mig till 1.000.000% att han ska hjälpa mig med FKs strul. Men ändå så känns det lönlöst att jag ens lever och att AF djävlas med mig och sprider falska rykten till FK med att jag visst kan jobba upp till 75% och mer även om jag har sagt till dom att jag INTE kan jobba alls på grund av mina olika hälsoproblem. Det känns verkligen som att jag måste ge upp för att dom ska vinna… Jag kommer inte vinna alls känns det som… Det känns väldigt jobbigt och tidskrävande att försöka ens vinna något som man inte kommer att se röken utav. Jag har pratat med en psykolog om mina problem, och hen säger att jag ska ta en dag i taget och inte låta mig nedslås av detta, utan att min man som är vid sidan av mig och jobbar riktigt hårt med att kämpa för min rätt att få pengar från FK. Jag är glad att jag har min man vid sidan av mig. Om jag skulle fortfarande ha varit med mitt ex och med dom här problemen i dagsläget, så skulle jag ha tagit mitt liv för länge sedan. Jag är glad att jag har en ängel vid min sida, och att det är min man som är den ängeln.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
VampireGirlElvira
5/20/15, 1:57 PM
#1

Japp……. Nu igår har man varit på sjukhuset och tagit dubbeldoceringen av Remicaden. Mådde illa som f*n inatt, men nu mår man lite bättre än innan (även om jag fortfarande är jätte seg och öm i kroppen och mår illa). :( Det var inte roligt för mig och vakna upp inatt med smak av spya i munnen, illamående, ont i tarmarna, yr, ont i kroppen och hosta på köpet. Det har jag aldrig haft förut, så sjukt. :( Jag ska prata med min läkare på Gastro imorgon och kolla upp om vad det kan vara, om det nu inte är bieffekterna efter Remicaden. Men men………..

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

mimåne
6/3/15, 11:57 AM
#2

Ursch det låter som om du har det jättejobbigt just nu. Jag lider verkligen med dig för jag har själv mag och tarm sjukdomar. Det jag vill säga är att du inte är ensam. Vi är många här som tvingas gå igenom det helvete du utsätts för just nu också. Jag tycker det är självklart att du är sjuk på 100% i den situation du är i och du ska absolut inte behöva bli ännu sjukare för att kontakten och samarbetet mellan myndigheterna inte fungerar. Ibland funderar man ju om dom verkligen tror att man vill vara sjuk och att man gör så här för att man är lat. Så korkat. Det finns ingen som skulle välja att må och vara så sjuk framför ett friskt, självständigt liv. Har du någon kontaktperson som står på din sida och förstår dig? Det kan även vara till fördel när du går på sådana här möten att du har med dig någon närstående t.ex din partner som kan försvara dig och om det krävs sätta ner foten.

Jag har också haft remicade ett tag, men jag fick allergiska reaktioner och hemska biverkningar på det ganska omedelbart och var tvungen att avsluta behandlingen med det. Det var både utslag och muskler som krampade, jag kunde vakna på natten och ha så ont att jag inte kunde röra mig. Armen och benet speciellt kunde "fastna".

Medarbetare på akvariefisk ifokus

VampireGirlElvira
6/4/15, 11:03 AM
#3

Jag har som tur är min familj, min man och min svärfar som står på min sida och som stöttar mig till 100%. Men just nu så är det så att jag mår någorlunda bra, men jag tänker bara på positiva saker som händer i mitt liv just nu. Remicade behandlingen fungerar sådär för min skull just nu, för att jag har en hel del stress inombords, men försöker hela tiden att lugna ner mig själv så att jag inte får dom problemen i tarmarna. Det är en hel del positiva händelser som händer i mitt liv just nu, och jag försöker att tänka på dom händelserna hela tiden så att jag inte faller tillbaka till det onda.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

mimåne
6/4/15, 12:24 PM
#4

Jag är glad att du kommit in i en lite positivare tillvaro just nu. Bra att du har stöttning av familjen, det är den bästa stöttningen man kan få.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

VampireGirlElvira
6/27/15, 6:43 PM
#5

En liten uppdatering….. Jag har talat med min läkare på Gastro igår, och hen sa att jag fick börja med en kortisonkur i en månad först för att se hur det går för mig med IBS:en och Crohns:en. Jag får börja med 5 mg varje morgon till en början för att se hur det fungerar för min del, och ifall det går bra för min del, så ska jag fortsätta med den. Jag känner mig så hoppfull just nu. ^ _ ^

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Haztparken
7/26/15, 12:18 AM
#6

Hur har det gått för dig? :)

Annons:
VampireGirlElvira
7/26/15, 2:24 PM
#7

Jaaaa, vad kan man skriva…. Det går upp och ner hela tiden, men mestadels ner dvs att medicineringen inte fungerar som den ska. Ska ta ett avförings prov snart och sedan kanske få ny medicin. Ska kanske få Asatioprin eller vad den nu heter. Så det är inte så bra med mig just nu.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Haztparken
7/26/15, 3:54 PM
#8

Jag förstår att det måste vara jobbigt!

Har själv Crohns i slutet av tunntarmen och går på Remicade 800mg var 6e vecka och tar Azatioprin 100mg/dag.

Remicaden var bra för mig i början men nu känner jag inte längre någon skillnad trots tätare tider och maxdos. Har jättemycket smärta i magen och min läkare vet inte varför för enligt mina prover bör jag inte ha så ont.

Han funderar på om jag kanske har IBS också. Har fått en remiss till en kirurg som ska kolla igenom mina journaler och bestämma om vi ska prova operera bort den sjuka delen eller inte men det tar ju alltid jättelång tid med remisser…

Vilken sjukdom har du och vart sitter den? (Kanske missat det i texten) :)

VampireGirlElvira
7/26/15, 9:20 PM
#9

Jag har både Crohns och IBS, men problemet är att jag har IBS:en som stör mina tarmar just nu. Jag hade en inflammation i tjocktarmen förra året när jag lades in i en vecka, men efter jag fick mina mediciner, så blev det bättre. Den är borta, men så är problemet att IBS:en började strula för min del. Och att läkaren som jag har på Gastromottagningen är frågandes på vad mer man kan göra åt detta problem som jag har, så jag hoppas att jag snart kan börja med Azatioprin också.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

mimåne
7/27/15, 10:40 AM
#10

När jag fick remicade fick jag hemska problem med smärtor i kroppen. Det var som om musklerna drog ihop sig och jag kunde inte röra mig där jag hade ont. Vet inte hur många gånger jag fick åka in på akuten skrikandes i smärtor. Sen fick jag även allergiska reaktioner på det. Azatioprin var jag också allergisk mot, men jag har hört att det ska vara en väldigt bra medicin i övrigt som oftast rekommenderas som första behandling för patienter med chrons. Jag hoppas att det fungerar för dig.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

VampireGirlElvira
7/28/15, 1:47 PM
#11

Jag hoppas på det jag med.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: