Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 6995 ggr
Wony
2015-05-24 20:21

Proibs och diarré?

Nu är jag förtvivlad här, och rådvill! Jag har ju IBS, främst av diarrévarianten, och det utlöses/förvärras bl a av stress, kaffe, stark mat osv. Men normalt sett har jag ganska lugna perioder. I onsdags kväll fick jag hem Proibs, och började då ta det. Två ggr per dag, som man rekommenderar i början. Hela onsdagen hade jag varit uppblåst med magknip innan jag tog Proibs, lite lös men inom normalspannet… 

Torsdag morgon fram till nu (söndag kväll) har jag i princip bott på toaletten. Förfärlig diarré, ingen magknip direkt dock, och jag får nästan tvinga i mig vätska för att ersätta det jag förlorar, då jag är dålig på att dricka normalt sett…

Det jag funderar över, är om det antingen är slumpen, om det är pga Proibs (men jag har inte hört om diarréproblem av den här kalibern) eller om jag fått något annat. Tänkte ringa hälsocentral om det är lika illa imorgon, men vill gärna ha input från er andra. Och inte minst någon huskur, för allt är stängt härute en söndagkväll och enda som hade öppet hade bara andra receptfria saker, inget loperamid så långt ögat nådde…

Jag är van vid lös mage men nu börjar mitt tålamod tryta och jag är nästan gråtfärdig.

Annons:
kalleknuts
2018-02-27 13:01
#1

Hur gick det för sig med proibs? Är lite i samma sits…

Wony
2018-02-27 13:10
#2

Jag fick ge upp. Det blev bara värre och värre, och när jag hade slutat med det blev det "normaldåligt" igen.

Upp till toppen
Annons: