Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 3106 ggr
majlar
2015-06-16 21:10

IBS

Jag har haft IBS sen jag var liten, är nog född med det. 62 idag. Men jag har en fundering över en sak som inträffar ibland. Oftast när jag går och lägger mig, känns det som magen är död, och full med luft, det händer även att hjärtat blir påverkat och slår dubbelslag och smattrar i bröstet, det slutar oftast med att jag får gå upp och dricka samarin. Det brukar hjälpa, men oron är ju där som ett brev på posten, jag har pratat med läkare flera gånger men dom förstår inte vad jag menar, så nu tänkte jag höra här om det är någon mer som har den  här upplevelsen.

Annons:
Kyllan56
2015-06-16 21:14
#1

Jag har haft IBS i massor av år, men blivit av med det när jag ändrade min kost och slutade äta gluten. Men jag har aldrig upplevt det du gör. Låter väldigt jobbigt!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

majlar
2015-06-16 21:21
#2

Jaa, det är inget vidare. Magen är som en ballong och känns som den ska spricka, ändå inte en rörelse eller ljud, jag masserar och trycker och rullar fram och tillbaka i sängen innan jag till slut går upp och rör på mig och dricker samarin. Sen brakar det loss och täcket nästan flyger iväg. Helt sjukt, som tur är så fattar jag rättså snart att det inte hjärtat, utan magen.

fridelfina
2015-06-16 23:53
#3

Hm, jag brukar få nåt jag kan kalla "hjärtkramp" eller ibland "halsgropskramp" fast det är inte luft utan det är mer nåt sorts magkatarrsymtom, jag brukar ta Rennie…. så släpper "krampen". Har dock inte kopplat det till IBS just.

Ett yogatips gällande gaser, ligg på rygg och dra upp knäna på magen och hakan mot bröstkorgen och gunga som en båt, fram och tillbaka flera gånger nästan så du sätter dig upp när du rullar framåt så kommer gaserna ut och magen mår finfint! Jag har slutat att göra den rörelsen på yogapass i grupp, det blir så pinsamt (även om det är fullt naturligt fenomen!) , gör det bara hemma nu för tiden!

 
 

majlar
2015-06-17 08:19
#4

Tack för tipset, det tar jag till mig.  Då min metod har varit att ligga på rygg och gunga fram och tillbaka, omedveten yoga kanske. Nu ska jag prova din metod. Gaser är det värsta som finns.

Upp till toppen
Annons: