Annons:
Etikettlaktos-glutenintolerans
Läst 2944 ggr
[Teddies matte]
2015-06-25 12:19

Vill veta mer om glutenintolerans!

Känner att jag behöver börja göra något nu, har i många år haft ganska svullen och sjuk mage, dock påverkar det inte mitt liv väldigt mycket (eller så är jag bara så van?), men ändå är det ju lite jobbigt. Laktoskänslig är jag, men det undviker jag redan så gott det går, så det känns som det är något annat också.

Någon som kan berätta mer om glutenintolerans/känslighet, kan man ha detta fast dessa två är mina enda symptom? Tips om kost, recept o.s.v. tas väldigt gärna emot också!

Annons:
Aniara14
2015-06-25 20:41
#1

#0

Citat från Celiakiförbundets hemsida:

"Vid misstänkt celiaki ska ett blodprov tas för att kontrollera om det finns antikroppar mot gluten. Kosten ska inte läggas om till glutenfri innan diagnos är ställd eftersom det då inte syns på provsvaren om det rör sig om celiaki eller inte."

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Karolina-H
2015-07-06 09:37
#2

Som #1 har skriit så är det viktigt med glutenintolerans att inte börja äta glutenfritt innan en diagnos är ställd, Dina symtom kan absolut bero på glutenintolerans, har man gått med det obehandlat länge så kan symtomen bli diffusa, sedan är det också så att symptomen är väldigt olika för olika människor, vissa får väldigt akuta symtom. 

Mitt råd är att du går till en bra läkare och kollar upp dig :)

Codeavalone.blogg.se

Upp till toppen
Annons: