Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2203 ggr
SiegrainsAngel
2015-07-08 13:08

Magproblem

Hej,

Jag har haft stora problem med min mage i ungefär 7 år och jag tycks inte kunna få bukt med den. Jag är mest lös i magen men ibland blir det även att jag spyr på mina värsta dagar. Det känns också väldigt ofta som om att allting i magen vrider sig och det kan bubbla och knäppa och ha sig.

Min pappa har Ulcerös kolit, och jag har blivit testad av läkarna för det men enligt dem är jag helt frisk. Jag har varit hos hur många olika läkare som helst men ingen kan hitta något fel överhuvudtaget. Så just att gå till läkaren har jag gett upp på då de ändå inte kan hitta något.

Någon som har några tips på hur jag åtminstone kan mildra mina besvär bara lite?

Annons:
Huygens
2015-07-08 13:13
#1

Jag antar att du testat att byta kost? Blir det någon bättring om du får i dej mat med "bra" bakterier, som acidofilus eller om du äter kokta bönor som brukar ändra bakteriekulturen i magen?

kalindas
2015-07-08 13:13
#2

Testa LCHF om du inte redan gjort det. Kan göra under på trasslig mage.

/Elisa

SiegrainsAngel
2015-07-08 13:36
#3

#1 Jag märker tyvärr ingen skillnad vid kostbyte :/

#2 Har testat det också men blev ingen skillnad :/

Huygens
2015-07-08 15:35
#4

Hur länge har du provat att byta kost? Det kan ta en vecka innan någon skillnad märks med ny kost. Har du provat att fasta och i så fall märkt någon förändring? Provat zonterapi?

SiegrainsAngel
2015-07-08 19:59
#5

#4 Jag har provat att byta i några månader utan större resultat. Nej fasta har jag inte testat men det kan kanske funka. =) Zonterapi ar jag inte heller provat men ska kolla upp det =) Tack för tipsen =)

SiegrainsAngel
2015-07-08 20:02
#6

Jag har köpt en fil nu med både Bifido och Acidophilus i plus att jag började på Imoflora, så vi får se om det kanske kan hjälpa =) 

Kom gärna med fler tips på saker som funkar för er =)

Annons:
Upp till toppen
Annons: