Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2839 ggr
Valptankar
7/14/15, 5:59 PM

Vad kan det vara?

Har haft lite magproblem nu som då en lång tid, men de senaste veckorna har det plötslig blivit mer extremt. Magen är ofta svälld, gasig och lite sjuk och de senaste dagarna det gjort nästan rent av ont och det har blivit väldigt många toalettbesök. Jag äter inte på något sätt överdrivet, idag har jag inte ätit så mycket men ändå har jag blivit tvungen att tömma tarmen 6 gånger hittills idag och fortfarande känns det som om det kommer bli fler. Här om dagen hade jag precis också varit på toaletten men fick plötsligt rusa tillbaka igen, vilket inte hänt tidigare.

Vad kan detta vara? Tycker jag har en del symptom som stämmer in när jag googlar på IBS, men kan det komma så plötsligt, i och för sig har jag ju haft lite problem rätt länge, men inte så här mycket som kommit så plötsligt.

Annons:
Sindri
7/14/15, 6:10 PM
#1

Om magen inte gillar det du äter så går det till en viss gräns, men sen tar det stopp. Prova att utesluta allt som innehåller mjöl, mjölk och socker. Kanske även en del andra mejerier.

Valptankar
7/14/15, 6:23 PM
#2

#1 Jag äter redan laktosfritt, men tycker inte jag äter så mycket mjölkprodukter ändå. Hur skall man äta om man undviker alla dessa 3? Några tips på produkter, maträtter o.s.v?

Sindri
7/14/15, 6:27 PM
#3

Här finns massor med inlägg om mat utan dessa 3. Finns också flera trådar om IBS.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4e538099d4ebea7f2f0110fa-13-artiklar-jag-som-nyborjare-har-stor-nytta-av?stickies-1

Upp till toppen
Annons: