Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3577 ggr
Malyna
7/19/15, 4:54 PM

Diarré dagligen efter utlandet

Den 15-17 juni var jag i Gdynia (Polen) ihop med min man. Jag är ryss-polack så är van vid maten och landet. Dricker INTE deras vatten. Undviker kyckling och ägg så gott jag kan. Åt dock mycket glass och körsbär på marknaden. Efter det har jag varit magsjuk och haft diarré dagligen. Även kräks i munnen, men har svalt det eftersom jag har fobi för att kräkas. Febertoppar upp till 38,7°. Jag får inte behålla vätska eller mat, måste alltid springa på toa efter jag ätit eller druckit. Kramper i magen dagligen så jag inte kan sova eller koppla av. Kan inte sova/ligga på sidan. Jag har tidigare jobbat inom akutsjukvården på sjukhuset, förstår att jag måste åka in. Men jag vill inte för blir alltid så dåligt bemött. Tidigare i år hade problem med magen på ungefär samma sätt fast ingen diarré utan bara kramper. Åkte in, fick knappt komma in på akuten, läkaren undersökte mig inte utan skickade hem med Omeprazol som inte hjälper ett dugg. Har även testat min mans extra starka magtabletter men de hjälper inte. Detta är något annat.. Att tillägga så hade salmonella oktober-december 2014 efter att vi varit i Kroatien. Det liknar det jag har nu, fast jag har inte 39-40° feber. Vad tror ni det kan vara? Som sagt är rädd för åka in med tanke på hur extremt idiotiska de är på akutmottagningen..

Sajtvärd på Polen

Annons:
Maria
7/19/15, 4:58 PM
#1

Ring till infektion på sjukhuset innan du åker in.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[Boris Sager]]
7/19/15, 5:01 PM
#2

Giardia infektion

Malyna
7/19/15, 5:37 PM
#3

Giardia?

Sajtvärd på Polen

Malyna
7/19/15, 5:40 PM
#4

Tog en Ipren och två Alvedon typ dagligen för buksmärtorna, inte gett någon bättring. Däremot gav OxyNorm detta men ger trög mage som sedan gjorde ondare. Så tar inget nu..

Sajtvärd på Polen

Maria
7/19/15, 6:06 PM
#5

Men varför ringer du inte infektionskliniken på sjukhuset? 

Du har ju själv jobbat på akuten och vet att man helst inte vill ta emot smittsamma magåkommor.

Du kanske behöver göra ett avföringsprov för att fastställa vad det är du drabbats av.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[Boris Sager]]
7/19/15, 6:13 PM
#6

http://www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/smittskydd-och-sjukdomar/smittsamma-sjukdomar/giardiainfektion/

Giardia var eg. ett förslag bara.

Ganska vanlig protozo i Polen. Som du troligen vet måste man kontrollera avföringsprov för att kolla ev. cystor eller annat agens.

Annons:
Malyna
7/19/15, 6:28 PM
#7

Jag vet mycket väl att jag måste åka in, men är rädd att jag måste direkt åka hem och ändå inte få vård. Eller så blir jag inlagd med otrevliga sköterskor som plågar mig och kan inte ta prover rätt. Vårat sjukhus är kaos!

Sajtvärd på Polen

Maria
7/19/15, 6:47 PM
#8

Det är ju därför jag föreslår att du ska ringa först. Då kan de ju ge dig råd och lotsa dig rätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Hennah
7/20/15, 10:01 AM
#9

Ring din vårdcentral!

[[Boris Sager]]
7/21/15, 12:14 PM
#10

Hur har det gått, TS?

Malyna
7/21/15, 12:17 PM
#11

Har en vän som är läkare, hen sa att vårdcentralen gör ingenting. Jag ska istället ringa infektion. Men får se, har legat där innan då jag hade salmonella och personalen var otrevligare än otrevligast. De feldiagnoserade mig i början, gav mig fel medicinering osv.

Sajtvärd på Polen

[[Boris Sager]]
7/21/15, 12:30 PM
#12

Jag förstår, men förhoppningsvis finns det även folk, som bryr sig där också?

Maria
7/21/15, 12:47 PM
#13

#11 Jag har sedan inlägg ett föreslagit att du ska ringa infektion. De kan ju ge dig råd om hur du ska göra och vart du ska vända dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Tant Grön
7/21/15, 1:05 PM
#14

Tycker också du skall ringa infektion. Under tiden skulle jag om jag varit du, testat med 7 bitar sötlakrits. Kan vara mycket effektivt mot bakterier, om det nu är det. Lakrits är bra för magen och innehåller aktivt kol. Har lyckats stoppa problem med magen ca 6 gånger.

Malyna
7/21/15, 1:31 PM
#15

Har fått i mig lakrits dagligen både söt och salt för inte blodsockret ska rasa. Min man står i kö till 1177 nu.

Sajtvärd på Polen

Nils52
7/26/15, 4:40 AM
#16

Eventuellt kunde  Kolloidalt silver  vara till hjälp. Det tar ju död på bakterier och virus. Mer info hittar man på hemsida: Kolloidalt silver 2.0  . Det är ett medel som skulle vara bra att ha med på utlandsresor.

Upp till toppen
Annons: