Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2362 ggr
ninanni
8/26/15, 12:16 PM

Vilka undersökningsmetoder?

Hej! Känner att jag måste få skriva av mej min oro Ledsen Jag har påtagliga problem med min mage som bara blir värre och värre.. Jag har slem och blod i avföring samt inslag lite svart ibland..vatten diaree och fast?? mår illa..enormt trött orkeslös, sista tiden har det blivit svårt att svälja ned maten och jag kan inte äta kött. 

jag har haft problem av denna karaktär nu i ett år men sista tiden har allt tvärt försämras så…problemet är att jag har svårt för att tömma magen med ex laxabon osv för att min magen vill inte sluta trots att man upphör med medel…den som hakar upp sej och det blir enorm påfrestning för min övriga problematik som är artrit , inflammerad ryggrad och kroppens leder osv..jag svimmar till slut av smärta.Mina prover visar lågt Hb positivt F-hb i avföring samt högt Tpk

(äter cellgifter pg av inflammationen och tar vanliga smärtstillande) 

FRÅGA: Finns det verkligen ingen metod el undersökning som är utan detta tarmtömning? är rädd och ängslig för det som sker i kroppen och undersökningar.Storgråter

Ninanni RosenBlomma

Annons:
Hennah
8/27/15, 11:08 AM
#1

Detta får du nog fråga din läkare om. De väljer ju vilken undersökning som behöver utföras. Jag förstår inte allt skriver, men antar att du ska laxera inför en coliscopi? Om läkarna vill inspektera tarmslemhinnan går det inte att tex röntga istället. Ska man inspektera tarmslemhinnan måste man laxera så tarmen är ren. Med vänlig hälsning, Hennah

Upp till toppen
Annons: