Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 3304 ggr
vaniljkaka
2015-09-02 23:29

När ska movicolen börja hjälpa?

Fick movicol, (pulver man blandar i vatten) mot förstoppning utskrivet och ska ta en påse varje dag i en vecka, vilket jag gjort i tre dagar nu men ännu inte kunnat bajsa, ibland har jag tagit 2 påsar ist. Har testat sånt som släpper proppen som sitter nertill, men inte de som är problemet.
När fan ska jag kunna börja bajsa normalt? :( Även börjat näta inolaxin!? tror jag de hette typ.

Annons:
Leffe
2015-09-02 23:36
#1

När jag har problem har jag blivit ordinerad 2 påsar, en på morgonen och en på kvällen. Det har ändå tagit flera dagar

[LadyK]
2015-09-02 23:52
#2

Prova att köpa hem HUSK, smakar apa men tre teskedar i ett glas vatten, drick fort för det blir gelé, hjälper min mage att hålla sig i trim. Gick med förstoppning i många många år innan jag hittade detta, har även gått på diverse mediciner som inte hjälpt ett dugg.

Tjeja
2015-09-02 23:57
#3

Movicol är ett ganska "snällt" hjälpmedel för att förebygga förstoppning. Har man större problem räcker oftast inte bara movicol som är till för att göra avföringen slemmig och därför lätt att bajsa ut.  Movicolen ger normalt effekt inom ett par dygn som mest. Har du inte fått effekt på fler dagar än så behöver du något effektivare för att komma igång med avföringen. Sedan kanske movicolen kan räcka framöver som förebyggande om du har tur.

Du kanske behöver något som är lite tarmstimulerande också Vaniljkaka? Så att din "propp" matas ut som den ska? Dvs något som inte bara gör bajset mer lättbajsat utan något som även hjälper tarmmusklerna att jobba lite mer?

Till exempel Laxoberaldroppar en dag eller två skulle hjälpa dig att få ut proppen? Sedan kan movicolen hjälpa till att förebygga så du inte får nya förstoppningar lika lätt igen framöver!

Fråga din läkare som skrivit ut movicol till dig redan imorgon om möjligt tycker jag! För en vecka utan få tömma magen skapar bara mer problem ju längre tiden går!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Jensknut
2015-09-05 08:12
#4

Är det säkert att det är vanlig förstoppning?

Jag gick förstoppad i 9 månader innan de konstaterade UC och inflammerad tarm som inte rörde sig som den skulle. Det "ska" tydligen bli diarré av det hela, så det är förmodligen inte bland de första grejorna en läkare tänker på.

Zepp
2015-09-27 19:42
#5

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kalindas
2015-09-27 22:37
#6

Fick tipset med den sorten jag har här som ska vara samma som movicol att blanda 8 påsar i en liter vatten och dricka upp detta på 6 timmar. Det var det enda som hjälpte här. Kolla på fass om det är ok att göra med movicol också.

/Elisa

Annons:
kalindas
2015-09-27 22:40
#7

Annars kan du normalt ta movicol 3 ggr om dagen. En gång om dagen låter lite lite om man har förstoppning. Tipset med 8 st på 6 timmar är bara vid akuta problem.

/Elisa

starhawk
2015-09-29 19:39
#8

Inolaxolen kan du glömma jag fick sånt och det resulterade i spräckt analöppning det var då jag fick Laktulos effektivt mot förstoppning men smakar apa. Morsan tyckte det var som en raket i rumpan.Tyvärr ger det tillvänjning så det går bara att använda tillfälligt, Movicolen är bättre på sikt och hjälper inte två påsar så ta tre.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: