Annons:
Etikettläkemedel-naturläkemedel
Läst 3546 ggr
Perly
10/11/15, 2:42 PM

Håravfall - Azatioprin

Hej, inte varit inne här så mycket men tänkte höra om det är fler här som upplevt kraftigt håravfall vid behandling med Azatioprin? Medicinen fungerade utan problem i början men efter att jag nått måldosen på 125mg så har jag tappat över 1/3 av mitt hår på bara några få veckor, finns det något man kan äta för att förhindra detta eller är det bara klippa av håret/låta allt falla av och hoppas på att få tillbaka det den dag man får sluta med medicinerna? Tyvärr verkar det vara omjöjligt att komma i kontakt med nån som kan besvara frågor på sjukhuset.

Alltid Oavsett

Annons:
Haztparken
10/14/15, 11:14 PM
#1

Jag vet inte om det var pga azathioprinet som jag tappade hår men något med min Crohns var det iaf. Jag började med Silicea för hår och naglar, köpte två paket direkt för tänkte att två kurer kunde vara bra och jo det hjälpte! Så prova det :)

Perly
10/15/15, 12:52 AM
#2

#1 Tack, jag får ta och testa det 🙂 bra tråkigt när håret börjar falla av när man redan har problem som det är

Alltid Oavsett

Haztparken
10/15/15, 9:17 AM
#3

#2 Ja jag håller med! Man tycker att man har nog med problem som det e :( Om du inte redan är medlem så rekommenderar jag fb gruppen Unga Magar, inga utomstående kan läsa vad som skrivs där och det är jättebra ställe att skriva av sig på eller om man har frågor för där är personer i samma sits :)

Upp till toppen
Annons: