Annons:
Etikettlaktos-glutenintolerans
Läst 3996 ggr
[LoveUnite]1
2015-10-14 22:37

Glutenintolerant

Jag vet inte om jag är det men jag börjar banne mej undra alltså!
De har tagit blodprover och de såg inga tecken på det men… alltså.

Min mage har varit…. lös… jag har tappat räkningen nu. Jag fick två mega attacker med intensiva smärtor som jag tror var biverkning för anti inflammatoriskt jag tog.

Men… nu har jag inte tagit något på flera v.
Magen vile inte läka denna gången.
Men sedan några dagar bra och sedan lös igen. Ibland både ock.

Jag hade några bra dagar, en dag åt jag pasta och boom lös.
Några bra dagar igen sedan åt jag ostfrallor, BOOOM, lös.
Bra några dagar och idag åt jag 2 frallor, lös igen.

Jag försöker redan som det är att undvika bröd för jag ÄLSKAR nybakat bröd och kan äta sååå mkt av det. Men undviker det pga detta och unnar mig 1 gång i v om ens det.

Sedan har jag även ätit, vad jag trodde jag skulle tåla, havrekuddar men min magen gillade inte det.

Är även känslig mot laktos så jag kör laktosfritt med de stora produkterna som mjölk, creme freice, tzaziki osv. Kör på som vanligt med smör och mat youghurt.

Hur som, till att komma med vad jag vill ha fram:

Jag ska testa en 100% glutenfri vecka och se hur min mage kommer må av det.
Fungerar det bra, alltså att jag inte håller på att dö eller något, så kör jag på 1 vecka till.

När jag gjorde testet med laktos märkte jag skillnad på bara några dagar och så fort jag drack mjölk(vanlig) så blev det direkt till toan.
Hoppas jag märker lika snabbt med detta.

Men, jag älskar ju mitt bröd, knäcke och gröt…
Hur gör ni?

Jag brukar äta råg knäcke och just nu har jag fiberhavregryn men jag har märkt att även iaf fullkorn knäcke (husman) påverkar min mage och havregryn måste jag också springa på toa, innehåller även det gluten eller är jag kanske känslig mot havre och fiber?

Annons:
Haztparken
2015-10-14 23:05
#1

Jag tänkte lite att din mage kanske kommit i obalans efter de antiinflammatoriska du tog. Kolla på apoteket om där finns något som kan återställa balansen och kanske ge lite goda magbakterier :) Låter också som en bra idé att prova glutenfritt, ibland kan det dock ta ett tag innan man märker skillnad eftersom allt måste ju rensas ut från kroppen först och sedan måste det hinna läka också efter allt detta. När man provar såhär brukar man åtminstone ge det en månad :)

[LoveUnite]1
2015-10-14 23:11
#2

Jag ska kolla upp det :) Blir lite bakterier och glutenfritt ett tag så får vi se om det blir bättre =)

Chestnut
2015-10-18 23:55
#3

Havre innehåller inte gluten. Låter som en obalans snarare än intolerans. Dock är gluten retande så det kan vara bra att utesluta en period iaf =)

Med vänliga hälsningar
Chess

NiklasTyreso
2015-11-29 09:47
#4

Havre kan innehålla gluten om man inte köper de glutenfria sorterna på hyllan med glutenfritt. Förutom gluten kan man vara allergisk specifikt mot havre. Man måste läsa på alla innehållsförteckningar till allt man äter för att vara säker att det inte innehåller vetemjöl, för det finns i galet många produkter.

Upp till toppen
Annons: