Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 2181 ggr
Sommarek
11/13/15, 10:10 AM

Normal mage - ska man vara misstänksam?

Det låter kanske knasigt, men efter att ha haft IBS mer eller mindre hela livet, med flera "anfall" i veckan, har min mage sedan förra torsdagen varit… helt normal! Naturligtvis är det detta jag har drömt om sedan jag var liten, men eftersom jag inte gjort något speciellt för att "hjälpa till" börjar jag nu nästan bli misstänksam att något annat kan vara fel…! Inget gör ont och allt verkar funka som det ska, så egentligen har jag ingen anledning att nojja, men detta är ju inte mitt "normaltillstånd". Någon som har varit med om något liknande?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
fruktgumman
11/13/15, 10:41 AM
#1

Min ibs har varit bra i flera år men inte utan att jag gjort något själv. Jag la om kosten.

Annars kan det väl vara så med ibs att man har bra perioder när man inte känner av något speciellt.

Sommarek
11/13/15, 10:42 AM
#2

#1 Jag har bara aldrig haft en sån här period innan, så det är nästan lite skrämmande. Jag ska lägga om kosten men har inte gjort den än, så det kan ju inte vara anledningen…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[LoveUnite]1
11/13/15, 10:42 AM
#3

Är själv med om något liknande just nu :D

Tror det är 4.e dagen för mig som min mage är "normal", känns helt j#vla underbart att kunna sk'ta som en normal människa! Haft problem none stop sedan i Maj med någon normal dag här eller där men nu 4 dagar i rad.

Det enda jag har ändrat är att ha laktosfri mjölk i kaffet. 😐
Drack det svart innan.

Dricker med mjölk i nu för sedan jag började blev magen bra och jag inbillar mig att det är pga det så jag vågar inte dricka svart igen, haha!

Ska njuta så länge det varar!
Gör du också det!

Sommarek
11/13/15, 10:46 AM
#4

#3 Det ska jag. Och grattis till dig.   :)  🥳

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Glorious
1/6/16, 8:54 PM
#5

Nyfiken på om det har hållt i sig? :) Mår ni fortfarande bra? 

Kramar

[LoveUnite]1
1/6/16, 9:17 PM
#6

Hihi, ja faktiskt, jag är i glädje chock! =)

Håller fortfarande på med laktosfri mjölk i kaffet och har inte testat svart, hehe :P

Det är sååå härligt med normal mage :) :) :)

Annons:
Sommarek
1/7/16, 8:14 AM
#7

#5 Nja, får jag nog säga. Inte perfekt, men inte heller sådana katastrofer som det har varit. Allt i allt kan jag inte klaga.   :)

#6 Härligt!  🥳

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Glorious
1/7/16, 10:15 AM
#8

Åh va glad jag blir för eran skull! :)

Sommarek
1/7/16, 10:48 AM
#9

Tack!  ❤️

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[kanskemenbarakanske]
1/21/16, 9:31 AM
#10

Lite nyfiken bara :) Ni som har IBS, går ni ner mycket i vikt pga det? Känns som om förbränningen borde vara skyhög? 

Iaf, kul att det blivit bättre för dig :D

[LoveUnite]1
1/21/16, 10:49 AM
#11

Hej, nope jag har "normal".

Första omgången för några år sedan gick jag konstant ner i vikt pga magproblem jag hade i 5 månader.

Men de ggr jag haft problem sedan dess så nej, jag har jätte svårt att gå ner i vikt.

Sommarek
1/21/16, 10:50 AM
#12

#10 Inte jag, men jag har dessutom en ätstörning som "jämnar ut".  😟

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Lummer]
1/21/16, 7:25 PM
#13

Jag har kollagen kolit. Maten går rättigenom osmält typ. Borde va smal som en sticka. Jag går inte ner ett gram. Har haft detta många år och i juni fick jag diognos och kortison…. sen har det bara gått uppåt. Men magen är bättre. ..

Annons:
[LoveUnite]1
1/30/16, 1:43 AM
#14

Jaha… då är magen pajj igen 😞

Vi får se hur länge det varar denna gången.

Min misstanke är att det började igen för jag har tagit anti inflammatoriska tabletter 3 dagar i rad. Hoppar över idag, ska väl undvika dem igen och se om magen blir bättre.

Suck… allt åker igenom.
Sist tog det några månader att bli bra.

Det som var så härligt att ha normal mage!

[Lummer]
1/30/16, 2:07 AM
#15

Mina skov triggas av antiinflammatorisk med. Pest eller kolera typ….

[LoveUnite]1
1/30/16, 2:12 AM
#16

Det gjorde förra gången på mig med.
Typiskt att magen ska reagera på det, för jag har andra problem som jag behöver anti inflammatoriska tabletter till (värk etc).

Är bara att välja.

Har inte lika ont nu så kan nog skippa tabletterna.
Frågan är bara hur lång tid det kommer ta för magen att återställa sig.

Har jag tur, några dagar, har jag otur, några månader.

[Lummer]
1/30/16, 2:22 AM
#17

Ja fy… Har ju fått diagnos så jag får kortison när det bråkar för mycket men det är ju inte heller skojigast… Håller tummen för att din mage ska lugna sig👍🌻

Upp till toppen
Annons: