Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 3765 ggr
Mixa20
1/21/16, 9:25 AM

Hemorojder.... Ont!

Något medel förutom xyloprokt som jag tycker inte hjälper att ta bort smärtan. Har haft xyloprokt i 5 dygn nu och det tycks inte hjälpa långt…..

Annons:
nypisnina
1/21/16, 9:27 AM
#1

Använder du krämen eller stolpillret eller både och?

Mixa20
1/21/16, 12:42 PM
#2

Bara stolpiller

nypisnina
1/21/16, 12:52 PM
#3

Testa att köra båda ett par dagar. För förebyggande besvär så är ac3 Comfort bra. :-)

Mixa20
1/21/16, 1:33 PM
#4

Tack! Ska prova det!

Mixa20
1/24/16, 12:01 PM
#5

Jag har aldrig haft bekymmer så här mycket som jag har nu. Det blir inte bättre. Det har nu gått 6 dgr…. För några år sedan fick jag något insprutat i brocken och de blev bra efter det. Vet någon vad jag pratar om och om det finns idag? Ska kontakta sjukvården i morgon tror jag.

Mixa20
1/25/16, 5:30 PM
#6

Fick ingen direkt hjälp. Har så ont! Salva och stolpiller. Men hur länge ska jag hålla på med det?

Annons:
nypisnina
1/26/16, 2:21 PM
#7

Så du var hos läkaren och fick ingen hjälp utöver salva och piller? Dåligt isf om du har så ont.

Jag vet inte om det görs fortfarande men jag har vänner som gick till läkaren och de gjorde hål i hemorrojderna när de gjorde för ont.

Hjälper inte salvan heller? Det är hemskt att ha så ont…

Mixa20
1/26/16, 10:54 PM
#8

Han tittade bara på den yttre och kände på den och det gjorde såååå ont. Hur det ser ut inuti har jag ingen aning om men det känns som ett enda stort öppet sår. Har precis igår börjat på ett nytt jobboch var tvungen att sjukanmäla mig idag och blir hemma i morgon och på torsdag. Hoppas att det blivit bättre tills dess. Om jag fortfarande har lika ont i morgonkväll blir det en annan läkare på torsdag.

nypisnina
1/27/16, 6:15 PM
#9

Ja, du får testa igen. Kan du gå på toa som du ska eller förvärrar det smärtan? Isf kanske du ska söka tidigare. Fast.. det är ju redan torsdag imorgon kom jag på. :-)

nypisnina
1/29/16, 1:52 PM
#10

Hur har det gått för dig?

Mixa20
1/29/16, 2:45 PM
#11

Jag ringde sjukvårdsupplysningen. De sa att jag skulle medicinera och hade det inte blivit bättre skulle jag söka igen. Ringde VC idag och pratade med en sjuksköterska som gav mig råd och sa att de inte gör ngt i ett akut läge som det jag har nu. Idag grät jag mycket efter att ha varit på toa. Det gör så j-a ont. Som om någon häller citronsaft i ett öppet sår. Det håller på i 2 timmar efteråt. Jag vill inte äta ngt alls nu för att slippa toabesök. Tack för svar och att ni bryr er! 💕

nypisnina
1/29/16, 2:56 PM
#12

Jag skickar ett pm till dig.

Upp till toppen
Annons: