Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 5351 ggr
Kasper.sving@live.se
2016-02-03 16:21

Magproblem och illamående

Hej! det senaste året har jag besvärats av problem i magen. Extrema hungersugningar som kommer och går, tomhetskänsla i magen, det kör, ibland spänd och gasig mage. Problemen är där varje dag, men mer eller mindre. Avföringen är aldrig riktigt normal, utan varierar mellan att vara grötig och förstoppad, som hårda pluttar. Magen känns ofta tom och jag känner att det suger i magtrakten efter tarmtömning. Konstigt tänker jag, då många brukar uppleva att tarmtömning lättar besvären..? De senaste två veckorna har jag börjat känns ett illamående också. Som om jsg vill kräkas men inte gör det, vissa dagar känns det mer än andra. Salivmängden ökar ibland konstant hela dagen och det gör mig tokig! Jag är kille, 22 år, inga allergier eller övriga sjukdomar. Tar inga mediciner. Har testat laktos/mjölkprotein/gluten.. Känner någon igen sig i det jag beskriver? Tack på förhand för svar!

Annons:
Bill&Bull
2016-02-03 16:26
#1

Flera symptom känner jag igen och jag har magkatarr så kanske det du åkt på också.

||My Love For Animals Is Immortal||

Kasper.sving@live.se
2016-02-03 16:29
#2

Vad känner du igen mer specifikt? :-)

[tk1971]
2016-02-03 16:37
#3

Låter som IBS tycker jag.

Kasper.sving@live.se
2016-02-03 16:42
#4

Tycker också att ibs-symptomen känns igen, men är det någon här med ibs som känner igen illamåendet/salivansamlingen? Samt obehagskänsla i magen (tom, sugande känsla) EFTER tarmtömning snarare än före?

JohannaEkroth
2016-02-08 04:01
#5

Magkatarr. Prova att dricka Samarin och äta lite och ofta och snäll mat. Inte starkt, surt och inte stekt.

Äter Esomeprazol mot min magkatarr. Tror det numera ska finnas receptfritt på apoteket. Inte vanlig omeprazol, utan Esomeprazol ska det vara.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

nypisnina
2016-02-08 09:12
#6

Jag har både magkatarr och ibs symptom (inte utredd för ibs men jag har många symptom som påminner om det, i princip alla) och det du beskriver skulle kunna vara min mage. Jag får bukt på min mage oftast men ibland är det stress och annat som sätter igång hela karusellen men det finns mat och saker jag kan göra som hjälper. Men det som funkar för mig kanske inte funkar för dig och tvärtom.

Annons:
Sundaychild
2016-02-13 23:49
#7

Jag har både ibs (diagnos för över 15 år sedan) och magkatarr, reflux, bråck på magmunnen (konstaterades med gastroskopi i augusti) - you name it. Jag har alla dina symptom plus några till. Har mått ganska bra i många år, men det senaste året har det varit helt kört, med riktigt ordentliga diarreskov emellan. Och just illamåendet har blivit värre. 

Pröva med att skippa mörkt bröd och grova fibrer, IBS-magar mår ofta bättre av ljust bröd!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Upp till toppen
Annons: