Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2108 ggr
Kattleksak
3/5/16, 9:33 AM

Tagen på allvar?

När ska man bli tagen på allvar med alla magproblem? Lever bara i ett ständigt frågetecken och blir så trött på allt. Har sedan flera månader tillbaka haft problem med magen. Avföringen har blivit totalt förändrad. Läkarna har bara viftat bort alla besvär med att jag bara har magkatarr och Förstoppning och gett mig omeprazol och inolaxol och andra såna mediciner. Opererades för gallsten för 2 månader sedan. Är Förstoppad deluxe och när det kommer ut är det INTE hårt. Utan löst. När "proppen" väl släpper kan jag ha dagar då ja springer på toa över 10 ggr på en dag. Sen är jag förstoppad igen. Har aldrig sett blod i avföringen, däremot slemklumpar till å från och ibland kommer bara slemklumpar. Efter mat sväller magen upp, blir sjukt öm och det gör ont kring navel trakten och neråt. Är nog mest öm mer åt högersidan. Innan galloperationen togs avföringsprover som visade både blod och att jag har inflammation i tarm. Men då påstods de att de kunde vara relaterat till mina gallbesvär bara. Inflammation i tarmen av gallbesvär?!? Har ont i magen å är öm dagligen. Och nu för mindre än en vecka sen får ja inte behålla nån mat ens… kommer upp på en gång. Får såna uppstötningar av allt. Mår så illa. Och bara spyr upp allt. Till och med av vätska. Precis som de skulle va stopp i tarmen. Var in på akuten igår eftersom ja inte fått behålla mat på tre dagar och där sa man bara att jag inte är ett Akut fall eftersom ja haft problem så länge. Utan ja skulle åka hem o prova äta typ soppa och se om ja får behålla det. Men de går inte heller. Även om ja sipprar på 1 dl i en timme så får ja såna uppstötningar å spyr upp det. Undersökningarna man ha gjort är då avföringsprover som visat positivt på både blod och inflammation. Sen även gastroskopi som visat att allt är fint. Så har ju verkligen inte magkatarr som dom gärna skyllt på hela tiden. Nu väntar jag på rektoskopi om 2 veckor. Men det är lång tid om man kräks upp allt man försöker Få i sig. Vad ska man göra? :(

Annons:
Sindri
3/5/16, 10:41 AM
#1

Åk in till akuten igen! Du behöver dropp för att inte bli uttorkad. Tyvärr måste man bråka lite, hoppas du orkar det.

Emra
3/6/16, 7:50 AM
#2

Ja va tusan, åk tillbaka till akuten & lämna inte stället förrän du fått hjälp! Nu har du ju provat soppa och ätit det i samma takt som vätskeersättning och det funkar ju inte! Har du läst om Ulcerös kolit? Min pojkvän har det och det låter som att du går igenom det han gjorde. Nu äter han medicin och är helt okej! Vissa dagar många toabesök och en spänd magen men i övrigt mår han fint. Kämpa!!

Kattleksak
3/6/16, 10:24 AM
#3

Det gick bättre igår. Fått i mig lite att äta. Men fick också skita ur mig en hel del då. Det konstiga är att jag är inte hård när jag väl får gå på toa. Utan de är diarré eller löst iallafall. Har försökt läsa på om både crohns och ulcerös kolit. Tycker att mina symtom stämmer ganska bra med crohns. Och sköterskorna som tog emot mig på akuten pratade också om crohns. Men enligt läkaren jag träffade på akuten gjorde man inga akuta undersökningar för sånt. Utan de kunde jag vänta på att hälsocentralen skulle utreda eftersom dom börjat. Men man blir så less när allt tar sån tid. Har ju nåt så här till och från sedan Augusti förra året. Och hela tiden har man bara skyllt på magkatarr och så vidare. :(

Upp till toppen
Annons: