Annons:
Etikettibs-irritable-bowel-syndrome
Läst 12325 ggr
VampireGirlElvira
2016-03-22 22:33

Orkar snart ingen mer...

Har inte varit härinne på jättelänge på grund av att jag har mått riktigt svindåligt på grund av min IBS. Det känns som att jag har provat allt inom probiotika och annat. Jag har provat Proibs, Probimage, naturdieter, olika yoghurtar, fil, Proviva mfl… Ingenting hjälper… Snart så kommer jag nog att fråga min läkare om bajs implantat för att jag orkar fan snart inte leva någon längre. Jag sjunker mer och mer in i en depression och sluter in mig mer och mer från omvärlden. Jag har även en inre stress igen på grund av att jag snart ska fara till Förvaltningsrätten och kämpa för min rätt att få pengar från Försäkringskassan. Eller som jag kallar dom för "Försingringskassan". Min man ser hur jag kämpar mig igenom mina skov som jag har varenda j***a dag nuförtiden. Hoppas fan att Försäkringskassan åker på en j***a däng från Förvaltningsrätten.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Emra
2016-03-23 07:54
#1

Kan du inte köra en klassisk detox för att sedan börja om på nytt med att utesluta och se vad magen reagerar på? Om inte så kör på yoghurt och vitt bröd en vecka så ska du se att det lugnar sig. Inget kaffe, cigg eller annat, BARA yoghurt och rostmackor utan nåt på. Så gör jag varannan vecka då min mage ger upp & då blir jag bättre efter tre dagar med strikt diet enl ovan.

VampireGirlElvira
2016-03-23 08:24
#2

Har provat att detoxa min kropp, men inte ens det hjälper mig. Jag har även provat att laga LCHF mat i en månad, och även laktos och glutenfri mat, men det är som att jag måste äta luft för att inte få ont i tarmarna. Ibland (eller rättare sagt ganska ofta) så klarar jag inte ens att dricka vanligt kranvatten utan att det gör ont. Jag är väldigt leds på mitt liv just nu på grund av IBS:en. Det minsta lilla stress som jag har i kroppen påverkar mig så fruktansvärt mycket.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Haztparken
2016-04-07 23:30
#3

Har du provat FODmap?

jako
2016-04-19 12:11
#4

Jako N Ja har haft ibs problem i ca 35 år äter både glutenfritt o inga mejeriprodukter förutom smör. Ja har provat fodmap i 4 månader och de är en stor förbättring. Googla o läs om fodmap, jag rekommenderar att du testar de, på din vårdcentral kan de finnas en dietist som är utbildad i om fodmap. Lycka till

ibssjuk
2016-06-19 16:22
#5

Åh fy, jag känner igen mig helt och hållet i det du beskriver. Jag slutar snart att äta eftersom min mage protesterar mot allt jag stoppar i munnen. Så fort jag ens dricker ett glas vatten gör magen uppror.  Hoppas att du får den hjälp du förtjänar, precis som alla andra stackare med den "ofarliga" sjukdomen IBS…

VampireGirlElvira
2016-06-21 22:24
#6

Sorry om att jag ej har svarat på era frågor #3 & #4. Ja, jag har provat på Foodmap, men det fungerade inte heller riktigt bra för min del. #5, jag ska rådfråga min läkare ifall det går bra att göra en fekalietransplantation, för att jag åkte in på akuten igår (igen) för IBS:en, och jag är så leds på att ha ont hela tiden.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
mimmit
2016-07-27 21:35
#7

transplantation!!! tjata! tusen styrkekramar!

Sundaychild
2016-07-28 22:39
#8

Jag gjorde en analys av mina tarmbakterier, och det visade sig att jag hade skyhöga halter av helt vanliga, men i för höga halter skadliga bakterier, som e-coli, clostridium osv. Dessutom hade jag åtminstone en som direkt klassades som patogen. Jag försöker rätta till bakteriefloran mha. näringsterapeut, örter och probiotika. Öser in kopiösa mängder probiotika, dagligen (alltså inte de pyttesmå doser som rekommenderas på apoteket eller på burken), flera olika örtpreparat som ska döda de skadliga bakterierna och så försöker jag äta så att det inte ska gynna bakteritillväxt. Åtminstone har jag inte haft diarré nu på ett bra tag - annars hade jag vattendiarré som varade i veckor ibland.

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

VampireGirlElvira
2016-08-08 18:39
#9

# 7. Min man försöker att kontakta Gastromottagningen i Örebro och Stockholm om transplantation, men dom är svårflörtade. Så det tar ju sin tid det där. : (

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Urhasten
2016-08-10 11:07
#10

Vad är det försäkringskassan motsätter sig för? Vill dem inte ge dig ersättning och av vilka grunder?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

VampireGirlElvira
2016-08-12 16:56
#11

#10, jag kan skriva såhär att jag hoppas att "högsta domstolen" eller vart överklagan nu än har skickats så hoppas jag att dom har större förståelse om min IBS och om mina ryggbesvär och mitt funktionshinder. Och ja, jag fick avslag från Förvaltningsrätten.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Urhasten
2016-08-12 17:27
#12

#11 Av vilken anledning har du fått avslag?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

VampireGirlElvira
2016-08-12 21:41
#13

Jag orkar tyvärr inte skriva om det.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
[Rhonda]
2016-08-13 10:09
#14

#0  För några år sedan trodde min dotter då 25 att hon hade IBS - hon hade alla symptom o det var så jobbigt för henne med maten o magen.

När hon blev av med stressen i sitt liv försvann det. 

Du behöver hjälp med att må bättre psykiskt. Prata med läkaren om det.

Hoppas du blir snart bättre 

stor kram - Rhonda

Upp till toppen
Annons: