Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2899 ggr
Michaea20
2016-05-15 12:11

Förstoppning och sveda

Okej vet inte vart jag ska börja. Sedan för någon månad sedan fick jag väldigt ont vid buken, jag har känt mig spänd och bubblig. Jag är nu väldigt hård i magen. Jag lade jag märke till att jag var mycket hård, jag lade även märke till att det var en gul vätska tillsammans med avföringen, avföringen hade en gul avfärgning. Jag blev fruktansvärt orolig över det här så jag pratade med en sjuksköterska som bokade en tid hos doktorn. Doktorn sa att jag skulle ta avföringsprov och urinprov så de kunde se om det var något fel. För jag har sedan några månader tillbaka sett att jag har haft lite mörkfärgad blod i avföringen. Det var först under den vecka som jag blev förstoppad som jag lade märke till att hälften av avföringen var svart. Nu har jag inte haft något blod i avföringen sedan dess, jag har ändå kollat för att se så det inte varit något blod. Idag är jag fortfarande förstoppad men inte lika illa jag äter inolaxol som ska få igång magen. Jag har haft sedan jag varit väldigt liten problem med att gå på toa, jag har hållt mig många gånger då det nästan blivit farlig. Jag är fruktansvärt orolig över det här, det känns som att min kropp har förändrats. Jag har idag inte lika ont i magen som jag hade för några veckor sedan, jag tar en kräm som jag smörjer in ovanför magen. Enligt en kirurg på akuten så trodde han att det skulle vara nerver i kläm.  Jag har fortfarande förstoppning. 

I samband med det här har jag även under en längre tid haft problem med att kissa. Jag har haft sveda. I januari månad hade jag fruktansvärt ont när jag skulle gå på toa, jag hade sveda. De tog ett urinprov men det visade inget klartecken på att det var urinvägsinfektion, men de skrev ändå ut antibiotika för sju dagar. Den sjunde dagen kände jag att svedan fortfarande var kvar. Dum nog var jag även att ha samlag samma dag. Jag har även haft problem med den biten, jag har haft superont när jag har haft det. Sedan dess har jag haft sveda som kommit och gått. Färget på mitt urin har varit gult men också även lite grumligt. Fick reda på häromdagen att det visade sig att jag hade mycoplasma, så jag går på en fem-dagars kur. 

Jag har även tagit sänkan för att kolla så allting stämmer som det ska, de fann inget onormalt. Nu till den stora frågan, skulle det här kunna har att göra med cancer? 

Jag vill tillägga att jag är 19 år och fullkomlig hypokondrisk av mig. Jag är livrädd över det här, hur min kropp har förändrats under de senaste månaderna. Det hjälper inte att det ingen som vill hjälpa mig. Jag är så stressad över det här att jag inte ens kan fokusera på skolan. 

Citera | Redi

Annons:
Michaea20
2016-05-15 12:18
#1

Jag har de värsta tankarna framför mig, att jag kommer få stomi eller cancer. Att jag inte kommer hitta någon som älskar mig på grund av det. Jag drömmer mardrömmar om nätterna att jag kommer dö av cancer tidigt ensam.

Michaea20
2016-05-15 12:22
#2

Måste tillägga att jag hade en fruktansvärd sveda innan jag fick förstoppningen. En sköterska sa då åt mig att äta ipren full dos i en vecka. Jag slarvade med det här jag tog kanske två var dag i två veckor..

[Torahzen]
2016-05-24 14:34
#3

Tänk på att äta mycket grönsaker, det är snällt för magen. Det är inte bra med förstoppning. Bananer är bra för magen liksom plommon och även lite russin. Googla gärna på mat för magen.

Upp till toppen
Annons: