Allmänt - Diarré

Starka smärtstillande, ändå lös i magen

2016-12-31 14:36 #0 av: Aleya

Jag har i flera år varit lös i magen. Tar dimor/lope amid för detta.

Nu senaste månaden har jag varit tvungen att ta morfin p g a smärta i ryggen. Och det bör man bli hård av. Men ändå så är jag lika lös i magen som jag brukar.

Är det någon här som har liknande? Jag har "diagnosen" IBS (då dom inte hittat något annat fel på min mage) men även konstaterad endometrios(det kan ge problem med magen) men jag blir inte klok på varför min avföring blir hårdare då jag ändå tagit morfin nästan varje dag.

Någon som har idé varför det blir på detta sättet?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2016-12-31 14:44 #1 av: Annielle

Jag kan bara utgå ifrån mig själv och andra saker än just morfin som vanligtvis ger hårdare mage (eftersom jag aldrig har tagit morfin) har alltid lös mage (endast Ibs konstaterad också) och jag har aldrig blivit hård i magen av järntabletter till exempel, får i stället diarr´e och blir riktigt dålig.

Tyvärr har jag ingen bra förklaring till detta, mer än att alla inte reagerar likadant på mediciner eftersom alla inte är likadana, Ibs ter sig ju även inte likadant för alla drabbade.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2016-12-31 14:49 #2 av: Aleya

#1 intressant att läsa att fler har det så. Det enda jag blir hård av är att äta stora mängder ost (nu snackar vi en sådan bit som man köper i affären) men annars är det löst trots dimor. Så det är ju som skumt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2016-12-31 15:03 #3 av: Devya

#1 Va, är det meningen att man ska bli hård i magen av järntabletter? Det stämmer varken in på mig eller de vänner/familjemedlemmar som fick sluta med järntabletter pga att de fick lös mage. :)

Anmäl
2016-12-31 15:11 #4 av: Annielle

#3 De vanligaste biverkningarna av järntabletter är kända för att vara hård mage ja, jag har faktiskt aldrig träffat någon som fått diarr´e m.m. av dem som jag.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2016-12-31 15:13 #5 av: Annielle

2 #

Det blir inte ens bättre av att äta gluten mjölk och sockerfritt? (om du har testat...)

Det gör min mage gladare helt klart, men tyvärr har jag svårt att lyckas med det Ledsen

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2016-12-31 15:21 #6 av: Halvdansken

Jag har alltid varit lös i magen, på gränsen till diarre.  Jag har bara accepterat att det är så min mage fungerar. Min man är tvärtom, han är nästan alltid hård. 

Jag håller med de andra, uteslut vissa saker och se om det ändrar sig, eller så bara lev med det.  Det måste inte vara farlig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2016-12-31 15:23 #7 av: Aleya

#5 nix. Blir inte bättre. Utan magen är samma skräp.

#6 ne tror inte det är farligt men jag är bara fundersam varför inte ens morfin gör mig hård då det är en vanlig biverkning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios samt medarbetare för Julen

Anmäl
2016-12-31 15:30 #8 av: Halvdansken

#7. Starka smärtstillande kan slå ut dina goda bakterier i magen, och rubba hela systemet.  Tycker inte det är så märkligt. 

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.