Annons:
Etikettallmänt-illamående
Läst 2493 ggr
Aliiicee
2017-02-08 23:37

Magont och illamående

Hej! Vid 22-tiden började jag känna mig lite dålig i magen så jag gick på toa, inget mer med det. (Jag har haft magproblem ända sedan 4 år tillbaka och har varit hos läkarn och ingenting har visats varit fel). Men sen så började det återkomma tre fyra gånger och helt plötsligt får jag känslan av att jag måste spy- vilket jag gör efter 20 minuter. Så här hade jag för två månader sedan och vi misstänkte magsjuka. Men det kan väl inte återkomma flera gånger under samma säsong, eller? om inte, varför blir det så här? Jag äter inget konstigt, tränar regelbundet, går inte på någon diet osv. Hjälp!

Annons:
Aliiicee
2017-02-08 23:39
#1

Kan också tillägga att jag fryser sjukt mycket och magen ger ifrån sig höga ljud

annia1
2017-02-09 20:12
#2

Jo då, man kan bli magsjuk flera gånger. Det finns olika orsaker till magsjuka. Virus, bakterier eller tarmparasiter.  

Vad jag vet så blir man inte immun om man varit smittad med virus, så har man otur så kan man bli smittad av virus flera gånger. Och äter man nåt som inte är korrekt tillagat och/eller på nåt sätt blivit felbehandlat så bakterier växt till så kan man bli sjuk. Och det spelar ingen roll om man blivit smittad av virus eller om det är bakterier så blir man sjuk på samma sätt. Diarre och/eller kräkningar.

Jag vet inte om det är magsjuka du råkat ut för, men det låter som det.

.

Camla
2017-03-01 13:26
#3

Hej det kan även vara parasiter. Syntomen är illamående uppblåsthet magont etc.

Upp till toppen
Annons: