Annons:
Etikettsjukvård-operationer
Läst 5388 ggr
Lojs
5/18/17, 7:15 AM

Efter galloperation - återhämtning

Någon som opererat bort gallblåsan med titthål som kan beskriva hur de mådde de närmsta dagarna efteråt? 
Jag har precis kört maken till sjukhuset för operationen som varit planerad ett bra tag, han har fullt med stenar i gallan. 

Han är väldigt orolig för att må riktigt skit efter operationen och jag är såklart orolig för honom jag med. 

Han har även IBS, bråck i magmunnen och tål inte gluten om det skulle påverka. 

Någon som kan lugna en orolig fru?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
AnnaFagerell
5/18/17, 8:18 AM
#1

Jösses. Ligger på sjukan, blev op igår dock för blindtarm och äggstockar så tre hål fick jag. Glutenallergi, magmunnsbråck, IBS samt reumatiker. Vill inte skrämm upp någon och allt är individuellt. Kvinnor får mer problem än män hörde jag också. Jag mår inte speciellt bra. Försökt äta men fick genast ont i magen av lite frukost. Gör självklart ont efter op men det får man ju räkna med några dagar

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Lojs
5/18/17, 8:21 AM
#2

#1 Stackare! Jag hade hoppats på att få hem honom redan idag igen, men då kanske det tar längre tid för honom med, eller hade de räknat med att du skulle få stanna?
Hur funkar det med maten, får du sånt som du tål? Han är orolig för att de inte ska lyssna på vilken mat hans IBS inte funkar med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

AnnaFagerell
5/18/17, 8:47 AM
#3

Vid gallop vet jag ej men jag hoppas jag ska hem idag, ett dygn efter op. Jag fick glutenfri kost men har svårt äta å sen äter jag inte kött å det löser dom det också

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Lojs
5/18/17, 9:46 AM
#4

#3 Lycka till!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niseeu
5/18/17, 12:01 PM
#5

Jag förstår att du är orolig det är man alltid för den man älskar. När min morfar opererade bort gallblåsan med titthål så han fick åka hem samma dag han hade ont men tyckte inte det gjort så ont att han blev påverkad av det. Han fick med sig smärtstillande vilket man får vid en sån operation och med det så tyckte han inte alls att det var så farligt men det är olika för alla. När det kommer till din mans IBS och bråk i magmunnen så vet jag inte om det kan påvärka men om du hämtar honom efter operationen så kan du kanske skriva ner alla frågor du har och prata med en läkare om det?

AnnaFagerell
5/18/17, 12:42 PM
#6

#5 man får hämta ut alvedon på Apoteket 😇

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
Niseeu
5/18/17, 12:43 PM
#7

#6 Min morfar och en vän fick inte Alvedon.

Lojs
5/18/17, 1:07 PM
#8

#5 Tack för svaret! Han är vaken nu och messade att han tror det gått bra i alla fall. Väntar på besked om han vet mer när han kommer få komma hem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niseeu
5/18/17, 2:30 PM
#9

#9 Vad skönt! Det brukar normalt ta 4-5 timmar innan man får åka hem i vissa fall får man stanna över natten men det är inte så vanligt. Jag hoppas allt går bra för honom!

Lojs
5/18/17, 2:34 PM
#10

Han är utskriven nu, men är väldigt trött så han ska vänta lite innan han åker hem. Tack för stödet!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Niseeu
5/18/17, 2:44 PM
#11

Det var så lite! Du är alltid välkommen om du har frågor, funderingar över något eller behöver stöd!

Nils52
5/19/17, 11:22 AM
#12

Här lite info om bråck på magmunnen, en övning om hur man kan åtgärda det. Mer info: https://www.youtube.com/watch?v=UhHsDVp9dlo

Upp till toppen
Annons: