Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 2146 ggr
Excutingsong
2017-06-20 13:43

Vänster sida

Hej. Har länge haft problem med magen. Ibland är avföringen väldigt gul (har lite förhöjda levervärden pga medicin) - är väldigt oroligt lagd och har brakat i väggen ordentligt. När jag mådde som värst in och ut på psykiatrin så var avföringen gul och slemmig. Det har avtagit nu dock. Min smärta håller till högt upp på vänster sida av magen. Ibland strålar den ut i ryggen. Inte varje dag, det kommer och går. Ömmar på vänster sida över höften om jag lägger tyngd där när jag ligger på sidan. Sökt vård för detta. Ett x antal gånger på akuten. Prover är tagna på gallan (även gjort ett ultraljud för två år sen som inte visade något) prov på bukspottskörteln, levern, blodvärden, infektionsprover etc. Slutligen fick jag göra en skiktröntgen av hela magen med kontrast. Inget fel hittades på varken galla, lever, bukspott, tarmarna eller mjälte. Så frågan kvarstår.. Vad kan detta vara? Kan det vara gaser som gör detta? Ibland får jag ondare efter måltid men inte så att jag kvider mig av smärta. Snarare att jag känner det när jag rör mig. Känns stelt och stramt på vänstersidan ut i ryggen men inga kliniska fynd har hittats.. Någon?

Annons:
Niseeu
2017-06-22 00:23
#1

Det kan absolut vara gaser som orsakar detta. Brukar du ha svårt att fisa? Om gaser inte kommer ut kan man få extremt ont i magen. Jag förstår att det är skrämmande att ha ont och inte få veta vad felet är men läkarna har gjort många undersökningar och tester och allt ser bra ut så försök att fokusera på det när du oroar dig som värst. Har du frågat din läkare om det finns fler undersökningar som kan göras för att hitta vad felet skulle kunna vara?

Upp till toppen
Annons: