Annons:
Etikettallmänt-mage-tarm
Läst 1723 ggr
aksaz
2018-02-23 19:14

Hej

Ny här , och det är så att jag fått problem med magen tarm troligen tjocktarm ,varit på vårdcentralen blodprov er var bra ,två av tre av föringsprov bra Ett med blod ,ett avföringsprov visade på inflammation ,molande värk till ö från hö o vänstersida samt stel het över magsäck själv tycker jag det stämmer in på IBS ,lite yrsel trötthet mm väntar. Skall göra nån undersökning via ändtarmen till veckan ,man får vara sin egen läkare

Annons:
Missmagi
2018-02-24 14:55
#1

Håller med. Jag var till vårdcentralen kanske 6 gånger pga blod i avföringen innan jag blev så less och arg att jag själv sökte på google vad de kunde vara. Jag sa till läkaren där när jag kom sista gången att jag vill ha " den och den remissen" för att göra "den" undersökningen. Då visade de sig att jag hade ulcerös kolit och tarmen var så pass inflammerad att den nästan gick sönder. Men att de ska ta så lång tid att tas på allvar är konstigt. Hoppas de går bra för dig!

aksaz
2018-02-26 11:29
#2

Tack , ja att det skall ta sån tid ,vet ju inte helt klart vad det är jag har en dag ngt bättre sen två dagar sämre, väldigt trött , molande värk stel ibland som ett band över magen,provat själv att medicinerna mig med inflammation hämmande , är nog inte rätt medicin ,ipren , lite bättre efter toa besök i regel väldigt trög i magen,mvh Johan

Upp till toppen
Annons: